همسان‌سازی حقوق بازنشستگی ومستمری بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی

۹ برابر شدن دارایی‌های بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان؛

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: دارایی های بیمه شدگان و مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دو سال اخیر ۹ برابر شده است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: دارایی های بیمه شدگان و مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دو سال اخیر ۹ برابر شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگی و مستمری بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی خبرداد و گفت: با این اتفاق ۲۶ درصد به مجموع دریافتی مستمری بگیران صندوق افزوده خواهد شد.
او اضافه کرد : در دو سال اخیر با تلاش مدیران صندوق، ارزش دارایی‌های موجود از ۱۳ هزار میلیارد تومان به بیش از ۱۰۰ هزارمیلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر  برای صیانت از منابع صندوق و دارایی‌های روستاییان  همه تلاش خود را کرد‌ه‌اند گفت: صیانت از این دارایی، مسئولیت بزرگی است و امیدوارم همیشه، شاهد این روند رو به رشد باشیم.
شریعتمداری با یادآوری اینکه در عمر انقلاب اسلامی خدمات ارائه شده به مجموعه روستاها بی نظیر بوده است افزود: از اوایل انقلاب تاکنون با تلاش گروههای جهادی و مردمی به ایجاد زیرساخت‌ها و فعالیت‌های زیر بنایی توجه شد و تاکنون بیش از ۹۰درصد روستاهای صعب العبور
 گاز رسانی شد‌ه‌اند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قدم بعدی خدمت به کشاورزان و روستائیان جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر و ایجاد زمینه اشتغال در روستاها بود، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید و با کسب اجازه از مقام معظم رهبری با برداشت یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی معادل ۲۰هزار میلیارد تومان منابع به مجموعه جامعه روستایی و بخش های زیر۱۰ هزار نفر، شاهد این بودیم که براساس آخرین آمار مرکز آمار ایران سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور از ۳ به ۳/۲۵ درصد افزایش یافت و روند مهاجرت در برخی از روستاهای کشور معکوس شد.
او افزود: یکی عوامل مهم توسعه روستاها، برخورداری از نظام بیمه حمایت های اجتماعی است که ۱۵ سال پیش با تصویب قوانین و مقررات ذیربط آغاز شد و درطول دولت‌ها ادامه یافت و ما سعی کردیم ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهیم که این ماندگاری جمعیت همراه با ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه اشتغال درسطح روستایی و ایجاد امید برای آینده در دوره بازنشستگی و ازکارآفتادگی را به دنبال داشته باشد.
وزیر تعاون  ،کار و رفاه اجتماعی  از ارائه ۱۱۳ هزار بسته ۳۰۰ هزار تومانی به مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که در ایام کرونا زندگی  آنها با مشکل روبه‌رو شده است خبر داد و گفت: به بیمه شدگان مبتلا به بیماری کرونا نیز مبلغ ۲۰۰ هزار تومان کمک هزینه داده شده است.
او افزایش تعداد افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را از دیگر اقدامات بر شمرد و اظهار داشت: اطلاع رسانی در استان‌ها باید با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استانی و امکانات عمومی انجام شود.