۲۲۳۰ پروژه توزیع برق در سراسر کشور افتتاح شد

تعداد ۲ هزار و ۲۳۰ پروژه توزیع برق سراسر کشور که توسط ۳۹ شرکت توزیع اجرا شده است، با حضور وزیر نیرو در قالب هفدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به‌صورت همزمان افتتاح شد.


تعداد 2 هزار و 230 پروژه توزیع برق سراسر کشور که توسط  39 شرکت توزیع اجرا شده است، با حضور وزیر نیرو در قالب هفدهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به‌صورت همزمان افتتاح شد.
به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، بهره‌برداری از این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر3 هزار و 100 میلیارد تومان، افزایش 45 درصدی شبکه خودنگهدار فشار ضعیف هوایی و رشد 16 درصدی نصب تجهیزات تولید پراکنده را به دنبال دارد.
بر اساس این گزارش، کاهش تلفات، افزایش قدرت مانور، بهسازی اتصالات شبکه و کاهش مشهود در نرخ خاموشی مشترکان، دیگر مزایای بهره‌برداری از این پروژه‌ها به‌شمار می‌آید.
"غلامعلی رخشانی مهر" معاون هماهنگی توزیع توانیر در این آئین گفت: امسال در بخش توزیع به طور متوسط در هر ماه  بیش از 400 میلیارد تومان پروژه افتتاح می‌شود که در این بخش یک هدف برای خودمان  انتخاب کردیم و آن کاهش قیمت تمام شده خدمات است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد مشترکان برق به 37 میلیون مشترک رسیده است، اضافه کرد: در پروژه‌های امروز که برمبنای محور ساخت‌وسازهاست، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه و برق‌رسانی هدف اصلی قرار گرفته است.
معاون هماهنگی توزیع توانیر اظهار داشت: به دنبال تغییر نگرش و فرایندها هستیم و در همین راستا با تعریف سازوکارهای جدید، در جهت کاهش هزینه خدمات حرکت می‌کنیم و اگر تاکنون سازوکارها به مدد این تفکر نمی‌آمدند، این اهداف محقق نمی‌شد.
رخشانی مهر افزود: در قالب همین هدف، خرید تجمیعی را در دستور کار قرار دادیم که باعث کاهش نصف قیمت تمام شده در دو بخش کنتور و کابل خودنگهدار شد.