چرا آموزش حضوري وقتي زيرساخت‌هاي شبكه شاد در حال تكميل است؟!

در طول اواخرسال تحصيلي گذشته و به دليل شيوع گسترده كروناويروس، دانش‌آموزان توسط سيما و نيز شبكه اينترنتي شاد، تحت آموزش‌هاي مجازي قرار گرفتند. البته مثل هر كار تازه‌اي در كشور ما، شبكه شاد و آموزش‌هاي مجازي مشكلات و كاستي‌هاي خاص خود را داشت، اما رفته‌رفته با آزمون و خطاهاي مختلف، زيرساخت‌هاي اين شبكه در حال تكميل و توسعه است؛ چنان‌كه حتي قول و قرارها و وعده‌هايي در مورد تامين گوشي و تبلت براي دانش‌آموزان مناطق محروم و عرضه سیم کارت رايگان شاد داده شده، و وزير ارتباطات در مورد نحوه امن‌سازي اينترنت براي دانش‌آموزان، به والدين توصيه‌هايي كرده است. در اين رابطه يكي از اپراتورها متعهد شده از اپلیکیشن شاد حمایت کند، زيرا اين اپليكيشن، نخستين اپليكيشن داخلي است که کاربران آن به ۱۰ میلیون رسیده و طبعا آرزوي هر اپراتوري است كه به اين ميزان از مشتري سرويس داده و ترافيك شاد را براي آنان رايگان كند! بنابراين سیم کارت رايگان شاد از هفته آینده توزیع خواهد شد و خانواده‌ها مجبور نيستند سیم کارت جدیدي بخرند! در همين رابطه مسئول پروژه شاد در مراسم رونمایی از شاد ۲ گفته است:«نسخه جدید شبکه شاد ۲ تفاوت فاحشی با گذشته دارد. برای این نسخه محتوای آموزشی استاندارد در نظر گرفته شده است. تعامل مناسب صوتی و تصویری میان دانش‌آموزان و معلمان برقرار است.خدمات پایه شاد به‌صورت عمومی تعریف شده که رایگان هم خواهد بود.»


در طول اواخرسال تحصيلي گذشته و به دليل شيوع گسترده كروناويروس، دانش‌آموزان توسط سيما و نيز شبكه اينترنتي شاد، تحت آموزش‌هاي مجازي قرار گرفتند. البته مثل هر كار تازه‌اي در كشور ما، شبكه شاد و آموزش‌هاي مجازي مشكلات و كاستي‌هاي خاص خود را داشت، اما رفته‌رفته با آزمون و خطاهاي مختلف، زيرساخت‌هاي اين شبكه در حال تكميل و توسعه است؛ چنان‌كه حتي قول و قرارها و وعده‌هايي در مورد تامين گوشي و تبلت براي دانش‌آموزان مناطق محروم و عرضه سیم کارت رايگان شاد داده شده، و وزير ارتباطات در مورد نحوه امن‌سازي اينترنت براي دانش‌آموزان، به والدين توصيه‌هايي كرده است. در اين رابطه يكي از اپراتورها متعهد شده از اپلیکیشن شاد حمایت کند، زيرا اين اپليكيشن، نخستين اپليكيشن داخلي است که کاربران آن به ۱۰ میلیون رسیده  و طبعا آرزوي هر اپراتوري است كه به اين ميزان از مشتري سرويس داده و ترافيك شاد را براي آنان رايگان كند! بنابراين سیم کارت رايگان شاد از هفته آینده توزیع خواهد شد و خانواده‌ها مجبور نيستند سیم کارت جدیدي بخرند! در همين رابطه مسئول پروژه شاد در مراسم رونمایی از شاد ۲ گفته است:«نسخه جدید شبکه شاد ۲ تفاوت فاحشی با گذشته دارد. برای این نسخه محتوای آموزشی استاندارد در نظر گرفته شده است. تعامل مناسب صوتی و تصویری  میان دانش‌آموزان و معلمان برقرار است.خدمات پایه شاد به‌صورت عمومی تعریف شده که رایگان هم خواهد بود.»
با تامين چنين شرايطي و به ميدان آمدن يك اپراتور براي پشتيباني از شبكه شاد يك و دو و ارائه اينترنت و سيم كارت رايگان، و نيز مرتفع شدن برخي از مشكلات اين شبكه و عادت كردن دانش‌آموزان به استفاده از اين شبكه، چه دليل خاصي در اين ميان وجود دارد كه علي‌رغم مخالفت‌ها و هشدارهاي مسئولان بهداشتي كشور، مخالفت والدين و جلوگيري برخي از آنان از حضور فرزندان‌شان در مدارس و ...، برخي مسئولان اين‌همه اصرار بر حضور فيزيكي دانش‌آموزان در مدارس دارند؟
همه اين‌ها در حالي اتفاق مي‌افتد كه حتي وزير ارتباطات وظيفه خود دانسته است كه به والدين در مورد نحوه كنترل حضور فرزندان‌شان در اينترنت، آموزش‌هايي بدهد تا والدين بتوانند با استفاده از اين روش‌ها در مورد نحوه آموزش فرزندان‌شان در فضايي امن مطمئن و آسوده خاطر باشند.