هر کیلوگرم مرغ ۸۲ هزار تومان؛ گوشت گوسفندی ۵۵۰ تا ۵۸۰ هزار

بنا بر مصوبات ستاد تنظیم بازار یزد؛

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان یزد از ادامه روند توزیع گوشت مرغ گرم به قیمت مصوب در استان یزد خبر داد.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان یزد از ادامه روند توزیع گوشت مرغ گرم به قیمت مصوب در استان یزد خبر داد.
«یحیی شفیعی» اعلام کرد: توزیع گوشت مرغ گرم به قیمت مصوب ۸۲ هزار تومان جهت مصرف مردم استان ادامه دارد و این در حالیست که روزانه بیش از ۱۶۰ تن مرغ گرم در استان یزد تولید می‌شود که مصرف روزانه استان ۸۰ تن است.
به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: مرغ مازاد تولیدی استان جهت حمایت از تولیدکنندگان توسط شرکت پشتیبانی امور دام به قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت نقدی یا تهاتر با نهاده خریداری و صرفاً برای تهیه مرغ منجمد استفاده و همسو با مناسب سازی قیمت به عنوان مرغ گرم راهی بازار نخواهد شد.
«محمدرضا پاکدل» مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز اعلام کرد: قیمت گوشت گوسفند در یزد از ۵۵۰ تا ۵۸۰ هزار تومان بوده و قیمت بیش از این بازه تخلف است.
وی اظهار کرد: این بازه قیمتی مورد تایید ستاد تنظیم بازار استان است و قیمت بالاتر از آن تخلف محسوب می شود و قطعا در صورت مشاهده برخورد جدی با گران‌فروشان خواهد شد.
پاکدل افزود: افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازه زمانی فعلی که مورد درخواست برخی قصابان و دامداران است، هیچ توجیهی ندارد زیرا دولت نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران را با همان قیمت قبل تامین می‌کند و تمام متغیرهای تعیین‌کننده قیمت گوشت قرمز در سطح کشور و استان کاهش  داشته است بنابراین این افزایش قیمت گوشت قابل‌قبول و مورد پذیرش استان نیست.
این مسئول علت افزایش قیمت گوشت گوسفند در ایام نوروز را اختلال در جابجایی دام به استان به علت بارندگی در برخی از مناطق کشور  و به دنبال آن اختلال در روند عرضه و تقاضا خواند.