۵ تُن بادام قاچاق در جنوب تهران کشف شد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ:

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف حدود پنج تُن بادام درختی قاچاق در انباری در « نجم آباد» شهرری خبر داد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف حدود پنج تُن بادام درختی قاچاق در انباری در « نجم آباد» شهرری خبر داد.
سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در گفت‌وگو با مهر از کشف ۱۱۰ کیسه ۴۵ کیلوگرمی حدود پنج تُن مغز بادام درختی چینی خبر داد و افزود: این بادام درختی‌ها محصول کشور چین و به طور قاچاق وارد کشور شده بودند.
وی در تشریح جزئیات کشف این میزان بادام درختی قاچاق گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأمورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در محدوده شهرری نجم‌آباد شدند که بررسی‌ها و اقدامات اطلاعاتی تکمیلی مشخص کرد، مقادیری کالای خارجی در انباری در شهرری نجم‌آباد تخلیه و دپو شده که کالای خارجی از جنوبی کشور به این مکان منتقل و به بازار ارسال می‌شود.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: مأمورین این پلیس به سرعت و پس از هماهنگی با مقام قضائی انبار مذکور را بازرسی کردند که مشخص شد این محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده و مشاهده شد مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع مغز بادام درختی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته است و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.
افشاری گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۲.۵ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، که در همین راستا پرونده قضائی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.