سومین تماس تلفنی شهردار اصفهان با شهروندان از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷

شهردار اصفهان برای سومین بار طی دو ماه گذشته، به طور مستقیم با تعدادی از شهروندانی که با اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته بودند، گفتگو کرد و دغدغه‌های آنان را شنید.

سومین تماس تلفنی شهردار اصفهان با شهروندان  از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷

اصفهان – بهمن راعی
شهردار اصفهان برای سومین بار طی دو ماه گذشته، به طور مستقیم با تعدادی از شهروندانی که با اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری تماس گرفته بودند، گفتگو کرد و دغدغه‌های آنان را شنید.
شهردار اصفهان از محل دفتر خود با شهروندانی که پیش از این درخواست گفتگو با شهردار را از طریق اداره ارتباطات مردمی شهرداری داشتند اما موفق به برقراری ارتباط نشده بودند،تماس گرفت، مشکلات و دغدغه‌های آنها را شنید و در لحظه نسبت به رفع این مشکلات دستورات لازم را صادر
 کرد.
قدرت اله نوروزی در این باره گفت: با توجه به شرایط کرونایی امکان حضور در مناطق در قالب برنامه‌های ملاقات مردمی، ارتباط مستقیم با مردم و رسیدگی به مشکلات آنان مانند گذشته وجود ندارد بنابراین ناگزیر به استفاده از روش‌های جدید هستیم.
وی با بیان اینکه مردم مشکلاتی دارند که این مشکلات ممکن است مهمترین دغدغه زندگی روزانه آنها باشد، تصریح کرد: با استفاده از سامانه ارتباط مردمی 137 شهرداری، پاسخگوی تماس های شهروندان طی روزهای گذشته بودیم، با این وجود در دفعه های قبلی به دلیل تعدد تماس‌ها امکان پاسخگویی به برخی از شهروندان که با این سامانه تماس گرفته بودند به وجود نیامد به همین دلیل در سومین فرصتی که فراهم شد شخصا با آن دسته از شهروندانی که موفق به گفت و گو نشده بودند تماس گرفتم تا بتوانیم مشکلات آنها را مرتفع کنیم.
 بسیاری از امور روزانه مردم با شهرداری مرتبط است
شهردار اصفهان یکی از امور شایسته ای که مدیران باید به آن توجه داشته باشند را ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم ذکر کرد و افزود: در حال نهادینه کردن این موضوع به عنوان یک وظیفه هستیم تا مدیران ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند، این موضوع به ویژه در شهرداری اهمیت ویژه ای دارد چرا که بسیاری از امور روزانه مردم با شهرداری مرتبط است.
وی اضافه کرد: در تماسی که با یکی از شهروندان داشتم وی را فردی بسیار مطلع و دلسوز شهر اصفهان دیدم که بعدا متوجه شدم این شهروند استاد دانشگاه است و با توجه به نقطه نظرات خوبی که برای شهر اصفهان در حوزه های مختلف داشت این شهروند عزیز را به عنوان یکی از مشاوران افتخاری انتخاب کردم، در این گفتگو روش و منش وی را متوجه شدم و حتما در یک ملاقات حضوری از وی تشکر خواهم کرد و نقطه نظرات وی را به طور کامل خواهم
 شنید.
 وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است تا از سقفی که قانونگذار تعیین کرده برای پیگیری مشکلات مردم استفاده کنیم و در خصوص شهروندانی که بضاعت مالی کمتری دارند کمترین وجه مطالبه شود، گاهی اوقات در خصوص اخذ مبالغ مختلف از شهروندان برای خدمت‌رسانی به خودشان باید حداکثرها و گاهی لازم است حداقل‌ها را در چارچوب قانون جهت احقاق حق مردم در نظر بگیریم.شهردار اصفهان گفت: هر میزان دغدغه های مردم کمتر شود آسایش و آرامش بیشتری میان شهروندان برقرار و نظم خوبی در شهر حاکم می شود، اگر مسئله شهروندی حل شود این آرامش به سایر شهروندان نیز انتقال می‌یابد که خود باعث آرامش جامعه می‌شود، هر میزان مردم استرس و عصبانیت بیشتری داشته باشند و مشکلات آنها لاینحل باقی بماند آسیب‌های بیشتری متوجه جامعه می‌شود.
وی در خصوص واکنش مردم به این تماس ها گفت:شهروندان در درجه اول تعجب می‌کنند که شهردار با آن‌ها تماس گرفته، بسیار تشکر می‌کنند و همچنین در نهایت احساس رضایت و آرامش دارند.بنابراین لازم است این موضوعات در همه بخش‌های شهر و در همه مدیریت‌ها برای مردم تکرار شود تا مردم نیز بدانند پاسخگویی وظیفه ما مدیران است.
یکی دیگر از اتفاقات جالب این برنامه، گلایه یک شهروند در پخش زنده بخش‌هایی از گفتگوهای تلفنی شهردار با شهروندان از طریق فضای مجازی بود که شهردار اصفهان بلافاصله از طریق فضای مجازی با این شهروند ارتباط گرفت و تلفنی با او
گفتگو کرد.