قهرمان نه اما می توانیم جزو ۴ تیم برتر آسیا شویم

جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال :

جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر لحاظ کردن برنامه‌های کوتاه و بلند مدت برای انتخاب سرمربی تیم ملی، در مورد دلایل انتخاب ۴ گزینه نهایی، کنار گذاشتن هاکان دمیر و زمان انتخاب نهایی توضیح داد.

قهرمان نه اما می توانیم جزو ۴ تیم برتر آسیا شویم

جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر لحاظ کردن برنامه‌های کوتاه و بلند مدت برای انتخاب سرمربی تیم ملی، در مورد دلایل انتخاب  ۴ گزینه نهایی، کنار گذاشتن هاکان دمیر و زمان انتخاب نهایی توضیح داد.
رییس فدراسیون بسکتبال با یادآوری اینکه برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال همزمان  ۹ مربی داخلی و خارجی گزینه بودند، خاطرنشان کرد: هر دو گزینه یعنی داخلی یا خارجی بودن سرمربی جدید، معایب و مزایایی را توامان دارند.
 فعلا مساله مهم در جلسات کمیته فنی همین موضوع است و اینکه مزایای کدام گزینه برای تیم ملی در شرایط فعلی و با توجه به اولویت هایی که داریم، بیشتر است.
وی ادامه داد: به طور کلی مربی داخلی نسبت به مربی خارجی شناخت بیشتری از بازیکنان و بسکتبال ایران دارد اما فاکتور تاثیرگذاری در انتخاب گزینه نهایی برایمان خیلی مهم است. همین هاست که باعث شده به قطعیتی در مورد داخلی یا خارجی بودن مربی نرسیم و فعلا ۴ گزینه را نهایی کنیم.داوری تصریح کرد: تیم ملی نباید محدود به یازده دوازده بازیکن باشد باید ۳۰ - ۲۵ بازیکن داشته باشیم که مدام در رقابت با هم برای تیم ملی باشند. این موضوع نیازمند داشتن تیم «ب» در کنار تیم ملی است. اینگونه می توان یک پشتوانه برای ۵ سال آینده تیم ملی داشت.
وی در این رابطه خاطرنشان کرد: برای تشکیل این تیم و پشتوانه سازی برای آن باید تیم «ایران نوین» را آماده در اختیار داشته باشیم و برای این تیم هم باید به تیم های پایه بهای زیادی داد و در این رده فعالیت داشت. همین الان فدراسیون روی برنامه استعدادیابی و استعداد پروری تا رده ۲۰۱ - ۲۰ سال متمرکز شده است که با استقبال بالای خانواده و پای کار آمدن آنها همراه بوده است.
رییس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه تشکیل و رسیدگی به تیم های پایه، ایران نوین و «ب» در قالب برنامه بلند مدت میسر می شود، گفت: نمی گویم با اجرای این برنامه ها قهرمان آسیا می شویم اما می توانیم دوباره جزو چهار تیم برتر قاره آسیا شویم و در این سطح با حریفان رقابت داشته باشیم.