قول چینی‌ها برای سرعت بخشیدن به ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- اصفهان

نشست بررسی تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که پیمانکار چینی این پروژه اعلام کرد: با تمام قدرت روند اجرای پروژه را سرعت می‌دهد و مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد.


نشست بررسی تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که پیمانکار چینی این پروژه اعلام کرد: با تمام قدرت روند اجرای پروژه را سرعت می‌دهد و مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد.
ساخت قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان از سال ۱۳۹۳ و در دولت تدبیر و امید سرعت گرفت تا در دوره زمانی پنج ساله به بهره برداری برسد، اما فراز و نشیب‌ها و بروز مشکلاتی باعث تاخیر در تحویل این پروژه شد.
به گزارش ایرنا، سرعت این مسیر ریلی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده بود که سال گذشته به ۲۵۰ کیلومتر کاهش یافت، اما دوباره با توجه به شرایط و تکنولوژی روز قطارهای پر سرعت در دنیا، به همان سرعت ۳۰۰ کیلومتر برگردانده شد.
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (دوشنبه) از برگزاری نشست بررسی تکمیل راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان به ریاست
«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی خبر داد و اعلام کرد در این جلسه، روند تکمیل این پروژه مورد بررسی قرار گرفت و بر تکمیل آن تاکید شد.
در این نشست، موضوعاتی همچون مباحث مالی پروژه و فعال‌سازی بقیه LC مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تا تمهیدات لازم برای تسهیل در مراودات مالی و همچنین فعال‌سازی مابقی LC نیز انجام شود.
سرمایه‌گذار چینی این پروژه نیز اعلام کرده است با تمام قدرت روند اجرای پروژه را سرعت می‌دهد و مشکلات موجود را برطرف خواهد کرد.
قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان به طول ۴۰۹ کیلومتر است که با بهره‌برداری از این خط‌ آهن با سرعت ۳۰۰ کیلومتر برساعت، زمان سفر تهران به اصفهان با پیش‌بینی جابجایی ۱۶ میلیون مسافر در سال به کمتر از دو ساعت می‌رسد.اهمیت ساخت این پروژه از آن جهت است که با بهره برداری از این پروژه ایران دارنده تکنولوژی ساخت قطار سریع‌السیر می‌شود.به گفته مشاور اجرای این طرح، مقرر شده است تا بعد از تکمیل این پروژه، در مسیرهای دیگر از جمله تهران- مشهد و تهران- تبریز نیز این طرح اجرا شود که شاهد تحولی در سیستم بهره‌برداری راه‌آهن در کشور خواهیم بود.مقرر است تا ۳ سال آینده این مسیر با حمایت و همراهی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با محوریت شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تکمیل شود.