استاندار هرمزگان: ۴۰ هنرستان تخصصی باید در استان هرمزگان ایجاد شود

استاندار هرمزگان: ۴۰ هنرستان تخصصی باید در استان هرمزگان ایجاد شود



بندرعباس- شهین صادقی
استاندار هرمزگان در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با تاکید بر اینکه هنرستان‌های تخصصی می‌توانند در جهت رفع بسیاری از امور اساسی به استان کمک کنند، گفت: با کمک وزارت آموزش و پرورش در جهت ساخت هنرستان‌ها کارها را پیش خواهیم برد، استان در زمینه معادن، فولاد، پتانسیل‌های دریایی، پالایش و حوزه‌های تجاری ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد و درخواست داریم  در این حوزه از سوی وزارت کمک بشود تا بتوانیم ۴۰ هنرستان‌ تخصصی را در استان ایجاد کنیم.
مهدی دوستی گفت: توجه به شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس باید یکی از هدف‌های مهم وزارت آموزش و پرورش باشد زیرا این شهرک نیازمند توجه ویژه در زمینه زیرساخت‌های آموزشی است.
وی افزود: ایجاد مدارس شبانه‌روزی در استان به ویژه در جزایر و توجه به معلمان این جزایر هم نیازمند نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش است زیرا توجه به این دو بخش می‌تواند به کیفیت آموزشی در این مناطق کمک کند.
استاندار هرمزگان ادامه داد: برنامه‏ریزی لازم انجام شده و امیدواریم با همکاری گروه‌های جهادی و بسیج اصناف، ترمیم مدارسی که دچار مشکل هستند را در تابستان پیش‌رو انجام دهیم.
استاندار هرمزگان ادامه داد: سرویس مدارس در استان هرمزگان نیازمند توجه ویژه دولت است و دولت در این زمینه و بصورت ویژه باید کمک کند تا ما دغدغه‌‌ای در این زمینه نداشته باشیم از وزارت آموزش و پرورش انتظار می‌رود در این زمینه برنامه ریزی کنند.
مهدی دوستی با تاکید بر اینکه مدارس استان در حوزه تجهیزات و لوازم سرمایشی شرایط خوبی ندارند گفت: در بحث تجهیزات و لوازم سرمایشی مدارس هم باید توجه ویژه‌ای داشت و خواهش ما از وزارت آموزش و پرورش رفع این کمبودها و مشکلات است و انتظار داریم در این زمینه نیز به استان مساعدت شود.
وی تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای حل مشکل کمبود معلم را دیگر مسئله مهم استان در حوزه آموزشی برشمرد و تصریح کرد: در بحث کمبود نیروی انسانی در این استان هم ما نیازمند توجه ویژه هستیم که بتوان کمبود معلم را جبران کرد و کیفیت آموزش را بالا برد.