سن اعتیاد در مناطق مرزی خراسان جنوبی به دانش‌آموزان ابتدایی رسید

افزایش سوءتغذیه در بین شاگردان مدارس سربیشه؛

به دلیل خشکسالی ها بسیاری از روستاییان مهاجرت کرده اند و دانش آموزان چند روستا به دلیل کم بودن تعدادشان مجبورند با هم در یک روستا درس بخوانند که این مشکلات تاثیر منفی در آموزش آنها می گذارد.

سن اعتیاد در مناطق مرزی خراسان جنوبی  به دانش‌آموزان ابتدایی رسید


به دلیل خشکسالی ها بسیاری از روستاییان مهاجرت کرده اند و دانش آموزان چند روستا به دلیل کم بودن تعدادشان مجبورند با هم در یک روستا درس بخوانند که این مشکلات تاثیر منفی در آموزش آنها می گذارد.
نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها نسبت به کاهش سن اعتیاد دانش آموزان این استان اظهار نگرانی کرد و گفت:اینکه سن اعتیاد در بین دانش آموزان پایین آمده است جای نگرانی دارد. قبلا بیشتر دانش آموزان دوره متوسط دوم درگیر بودند اما در حال حاضر دانش آموزان دوره ابتدایی هم درگیر شده‌اند.
به گزارش ایلنا، این روزها دغدغه بسیاری از والدین دانش‌آموزان بویژه در استان‌های محرومی چون خراسان جنوبی در سال تحصیلی جدید علاوه بر تهیه لوازم التحریر و هزینه تحصیل، فقر مالی و عدم سرویس برای رفت و آمد فرزندانشان است که این موضوع نه تنها باعث ترک تحصیل دانش آموزان می‌شود که تعدادی هم با برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر درگیر می‌شوند. بخصوص در خراسان جنوبی که به دلیل نزدیکی با مرز افغانستان گرایش به اعتیاد بیشتر است.
 کمبود نیروی رسمی برای آموزش و تدریس در مدارس مرزی
نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها در این باره به خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای 11 شهرستان است که 4 تای آنها به نام های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه مرزی هستند. متأسفانه مشکلی که در این شهرستان های مرزی وجود دارد کمبود نیروی رسمی برای آموزش و تدریس در مدارس است.
 در معرض و آسیب قرار داشتن دانش آموزان به مواد مخدر
عضو شورای عالی استان ها اضافه کرد: آنچه
دانش آموزان مناطق مرزی ما را رنج می‌دهد در دسترس بودن مواد مخدر است که عوامل ستاد مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیگیر هستند که بتوانند این مشکل و آسیب را کنترل کنند. حتی در این 4 شهرستان مرزی استان دانش آموزان ابتدایی هم درگیر مواد مخدر و از نوع صنعتی شده‌اند. هرچند تعداد این دانش آموران اندک است اما اینکه سن اعتیاد در بین دانش آموزان پایین آمده است جای نگرانی دارد. قبلا بیشتر دانش آموزان دوره متوسط دوم درگیر بودند اما در حال حاضر دانش آموزان دوره ابتدایی هم درگیر شده‌اند.
دانش آموزان سوءتغذیه دارند
وی گفت: دانش آموزان مناطق محروم و مرزی خراسان جنوبی سوء تغذیه دارند. در طرح قدیم حداقل شیر و بیسکویتی به بچه ها می دادند که الان متأسفانه خیلی وقت است این تغذیه قطع شده و در مناطق مرزی این سوء تغذیه شدت یافته است.