ضرورت اتحاد اعضای اوآنا برای پایان تک قطبی رسانه ای در جهان

هجدهمین اجلاس اوآنا درتهران؛

هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) طی مراسمی با سخنان دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و هیون جون کیم مدیر اجرایی خبرگزاری یونهاپ آغاز به کار کرد

ضرورت اتحاد اعضای اوآنا برای پایان تک قطبی رسانه ای در جهان

 

 هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) طی مراسمی با سخنان
دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و هیون جون کیم مدیر اجرایی خبرگزاری یونهاپ آغاز به کار کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را پشتیبان رسانه های مردمی، حق طلب و
 آزاد اندیش دانست و تاکید کرد: امیدواریم اجلاس تهران سرآغاز دوران جدیدی از فعالیت‌های این مجمع و ایفای نقش فعال‌تر آن در تحولات رسانه‌ای امروز و آینده جهان باشد.
اسماعیلی با ابراز خرسندی از حضور مدیران خبرگزاری‌های عضو اوآنا در این نشست با بیان اینکه جهان توسط رسانه‌ها ساخته، روایت و در اذهان عمومی بازنمایی می‌شود، افزود: در ادوار گذشته از رسانه به عنوان ابزار قدرت یاد می‌شد اما امروز رسانه دیگر ابزار قدرت نیست بلکه عین قدرت است.
 ضرورت خروج رسانه ها از سلطه
قدرت های جهانی
وی با بیان اینکه رسانه هنگامی در خدمت آزادی ملت‌ها خواهد بود که ابزاری برای پیشبرد سیاست‌های قدرت‌ها سلطه‌گر جهانی نباشد، افزود: رسانه هنگامی برای ما ملت‌های مستقل جهان قابل اعتماد و قابل پذیرش خواهد بود که شریک فریبکاران و دروغگویان جهانی نباشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورهای مستقل جهان قربانی هجوم تروریسم رسانه‌ای قدرت‌های سلطه‌گر هستند، اظهار داشت: این تروریسم رسانه‌ای نه تنها هویت، فرهنگ و استقلال کشورها را هدف قرار داده، بلکه به صورت آشکار به دنبال ترویج خشونت، تفرقه و ناامنی میان ملت‌های مستقل است.
اسماعیلی تصریح کرد: امیدوارم کشورهای عضو این مجمع که بیش از نیمی از قدرت اقتصادی جهان را در اختیار دارند، بتوانند قدرت رسانه های خود را نیز به همین میزان افزایش داده و به جهان یک قطبی رسانه‌ای پایان دهد.