تریبون

۰

بانک مرکزی اعلام کرد:
۳۴ هزار سرپرست خانوار موفق به دریافت تسهیلات یک میلیونی نشدند
بانک مرکزی از وجود مشکل در حساب بانکی ۳۴ هزار سرپرست خانوار خبر داد و گفت: علت عدم واریز تا شنبه هفته آینده ۱۳ اردیبهشت، به صورت پیامکی به افراد مذکور اعلام می شود.
به گزارش مهر به نقل از بانک مرکزی، حدود ۳۴ هزار نفر از سرپرستان خانوار، به دلیل وجود مشکلاتی در حساب بانکی خود نظیر مسدودی حساب، موفق به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی نشده اند که علت عدم واریز، تا شنبه هفته آتی - ۱۳ اردیبهشت - به صورت پیامکی به افراد مذکور اعلام خواهد شد.
در صورت امکان رفع مساله حساب بانکی افراد، تسهیلات اختصاص یافته به این خانوارها محفوظ است.
هر گونه اطلاع رسانی در خصوص تسهیلات یک میلیون تومانی صرفا از طریق رسانه‌های جمعی و اطلاعیه‌های رسمی صورت می‌گیرد.
درخواست می‌شود از مراجعه حضوری به سازمان ها، وزارتخانه‌ها و ادارات اجرایی خودداری شود.

ساعات کار در ماه رمضان بایدکاهش یابد
اگرچه به موجب ماده ۱۵۰ قانون کار، کارفرمایان مکلف هستند تا با همکاری نهادهای کارگری برای ماه رمضان ساعت و شرایط کار را تغییر دهند، اما بعضاشاهد عدم اجرای این قانون در برخی از بنگاه ها هستیم.
در این رابطه ناصر چمنی فعال کارگری در گفت و گو با مهر گفت: اگرچه در برخی از بنگاه‌ها شاهد کاهش ساعت کارگران در ماه رمضان
بوده ایم اما برخی از بنگاه‌ها نیز بدون توجه به این موضوع، تغییری در ساعت کار کارگران خود ایجاد نمی‌کنند.
رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور ادامه داد: کسانی که باید مجری قانون و نظاره گر اجرای صحیح قانون باشند، باید به قدری به این مباحث حساس باشند که جلوی اجرای ضعیف قانون را بگیرند. اما برخی کم کاری‌ها موجب شده که برخی از کارفرماها کاهش ساعت کاری را چندان جدی نگیرند.
چمنی افزود: طی سال‌های گذشته به قدری به وضعیت اشتغال کارگران بی توجهی شده که اگر کارفرمایی در ماه مبارک رمضان، شرایط و ساعت کاری را تغییر ندهد، اتفاقی عادی تلقی می‌شود.
گفتنی است، در کشور نزدیک به ۱۴ میلیون نیروی کار مشمول قانون کار مشغول فعالیت هستند که بخشی از این افراد، هر ساله با مشکل عدم توجه به وضعیت ساعت کاری و تأمین سبد معیشت در ماه مبارک رمضان مواجه می‌شوند.