از کاهش ترافیک تا صرفه‌حویی در مصرف سوخت با کمک تاکسی‌های هوایی

در شهر‌های پرجمعیت؛

استفاده از تاکسی‌های هوایی که چندوقتی است مورد توجه قرار گرفته می‌تواند در شهر‌های پرجمعیت به کاهش مصرف سوخت و ترافیک کمک کند.


استفاده از تاکسی‌های هوایی که چندوقتی است مورد توجه قرار گرفته می‌تواند در شهر‌های پرجمعیت به کاهش مصرف سوخت و ترافیک کمک کند.
به گزارش دانشجو؛ محققان آزمایشگاه ملی اوک ریج تخمین زده‌اند که اگر تاکسی‌های هوایی به یک روش مناسب حمل‌ونقل تبدیل شوند، می‌توانند ضمن کاهش ترافیک، سوخت را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
تاکسی‌های هوایی، وسایل نقلیه کوچک هوایی که مسافرتی را به صورت نقطه به نقطه و بر اساس تقاضا ارائه می‌دهند، به صرفه‌جویی در وقت منجر شده‌اند، اما تأثیر آن‌ها در استفاده از سوخت تا حد زیادی کم است.
مطالعه محققان آزمایشگاه اوک بر انرژی مورد استفاده تاکسی‌های هوایی بین مرکز شهر لس‌آنجلس و فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس متمرکز شده است، مسیری که در ساعت‌های اوج، ازدحام شدیدی دارد.
زنهونگ لی از این آزمایشگاه گفت: «مدل‌سازی ما، که می‌تواند برای هر مسیر پرازدحامی اعمال شود، نشان داد که کم کردن ۲۰-۳ درصد از ترافیک در این مسیر می‌تواند ازدحام و مصرف سوخت وسایل نقلیه را ۷۴-۱۵ درصد کاهش دهد. بینش اصلی این است که اگر فقط سهم کمی از مسافران در مناطق پر ازدحام به تاکسی‌های هوایی روی بیاورند، شما یک نتیجه برد-برد-برد برای مسافران، اقتصاد و محیط زیست ایجاد خواهید کرد.»