شیوه برگزاری آزمون‌های داخلی تابع نظر شورای مدرسه است

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش:

شیوه برگزاری آزمون‌های داخلی تابع نظر شورای مدرسه است


ساکی گفت: آزمون‌های داخلی تابع نظر شورای مدرسه است و در آزمون آنلاین تاکید بر بستر خاصی نداریم.
خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت برگزاری امتحانات داخلی دانش آموزان و چگونگی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ارزشیابی‌های حضوری اظهار کرد: امتحانات نوبت دوم دانش آموزان پایه دوازدهم و نهم به طور حضوری برگزار خواهد شد اما بری امتحانات نوبت اول همه‌پایه برگزاری حضوری و آنلاین امتحانات بستگی به شرایطی دارد که مدرسه در آن
قرار گرفته و مطابق نظر شورای مدرسه است.
او ادامه داد:سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی  آموزشی راهنمای آموزشی برای ایام کرونا تنظیم و به مدارس ابلاغ کرده است و بر این اساس ما هم برای برگزاری امتحانات داخلی  اختیار را به شورای مدرسه دادیم تا براساس ارزشیابی تکوینی و پایانی نمره نوبت اول را در نظر بگیرند.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پایش کیفیت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آزمون‌های حضوری فقط باید در شبکه شاد برگزار شود یا خیر، گفت:در مدارسی که به طور آنلاین  می خواهند امتحان بگیرند، برای بستر برگزاری آزمون محدودیت قائل نشدیم که حتما باید در شبکه شاد باشد و مدارس می‌توانند از هر بستر آزمون ساز دیگری هم استفاده کنند.
ساکی درباره چگونگی نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مدارس بیان کرد:برای تمام فعالیت‌ها در سطح مدارس  و هرگونه فعالیتی در وزارت آموزش و  پرورش تیم نظارتی تدارک دیده است تا از طریق استان‌ها و مناطق  نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی انجام شود.
او افزود:در آزمون‌های حضوری نوبت اول ویژه بزرگسالان و نوبت دوم سال آینده هم مانند خرداد و شهریور گذشته برنامه ریزی کردیم تا در سالن امتحانات فاصله صندلی بیش از ٢ متر باشد و دستورالعمل‌های بهداشتی به طور کامل انجام شود.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پایش کیفیت آموزش و پرورش با
 بیان اینکه برای برگزاری آزمون حضوری بزرگسالان پیشنهاد دادیم تا آزمون‌ها از نیمه دی برگزار شود، گفت:تحقق این موضوع منوط به صدور مجوز ستاد کروناست که هنوز هم به ما اعلام پاسخ نداده است.
ساکی تصریح کرد:تفاوت آزمون دی با سایر نوبت‌ها در این است که دانش آموز در چند درس آزمون دارد و جامعه آماری آن هم کمتر است.