ایجاد نسل جدید بنادر در هرمزگان

استاندار هرمزگان:

استاندار هرمزگان گفت:با امضای تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی، شاهد ایجاد نسل جدید بنادر کشور در هرمزگان خواهیم بود.

ایجاد نسل جدید بنادر در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت:با امضای تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی، شاهد ایجاد  نسل جدید بنادر کشور در هرمزگان خواهیم بود.
به گزارش مهر، فریدون همتی در آیین امضای  ۶ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بندر شهید رجایی، اظهار داشت: این اقدامات گام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به توانمندی داخلی است.
وی با بیان اینکه مزیت‌های بندر شهید رجایی برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است، یادآور شد:منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با داشتن ظرفیت‌های تولید، ایجاد ارزش افزوده، دسترسی به آب‌های آزاد و زیرساخت‌هایی مناسب، از مزیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.
استاندار هرمزگان گفت:با امضای تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی، شاهد ایجاد اشتغال بیشتر در استان هرمزگان خواهیم بود و نسل جدید بنادر در بندر شهید رجایی ایجاد خواهد
 شد.
وی با اشاره به آمادگی کامل مجموعه مدیریت هرمزگان در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران، ادامه داد:ضمن استقبال از حضور سرمایه‌گذاران در استان، تسهیلات و شرایط مناسب را برای فعالیت آنها فراهم می‌کنیم.
استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی هرمزگان، بیان داشت: نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان بیش از ۵۰ درصد است، در حالی که متوسط کشوری این نرخ، ۳۹ درصد است.
گفتنی است؛ ۶ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در پسکرانه ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی شامل قراردادهایی چون سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و ۸۰۰ میلیون یورو در زمینه «احداث کارخانه روی، سرب، منگنز و مس»، «احداث و توسعه کارخانجات لوازم جانبی، توسعه و تجمیع کارخانجات صنعتی»، «احداث پالایشگاه آلومینا، راه‌اندازی و تأمین مالی پروژه‌های صنایع از طریق صندوق بورسی» و «احداث کارخانجات کانتینرسازی» اجرایی و عملیاتی است.