روزانه ۶۱۰ دستگاه کامیون از مرز بازرگان تردد می‌کنند

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از تردد روزانه ۶۱۰ دستگاه کامیون از مرز بازرگان و فعالیت ۲۴ ساعته همه بخش‌ها در این مرز خبر داد.

روزانه ۶۱۰ دستگاه کامیون از مرز بازرگان تردد می‌کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از تردد روزانه ۶۱۰ دستگاه کامیون از مرز بازرگان و فعالیت ۲۴ ساعته همه بخش‌ها در این مرز خبر داد.
به گزارش مهر، ارسلان شکری در جریان بازدید قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پایانه‌های مرزی استان، با بیان اینکه تمامی رویه‌های حمل و نقلی در پایانه مرزی بازرگان انجام می‌شود، اضافه کرد: روزانه ۶۱۰ دستگاه کامیون به طور متوسط از این مرز تردد می‌کنند و میزان تردد مسافر در
 سه ماهه اخیر با وجود محدودیت پذیرش شامل اتباع ترک و دانشجوهای مقیم به حدود روزانه ۷۰۰ نفر می‌رسد.
وی ادامه داد: پایانه مرزی بازرگان به صورت
۲۴ ساعته خدمات رسانی می‌کند و همه طرح‌های عمرانی آن در مرحله اتمام بوده و بی شک در ارتقای کیفی خدمات نیز تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.
قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این بازدید با اشاره به عهده دار شدن مدیریت یکپارچه پایانه‌های مرزی بر تعامل و همکاری
 همه جانبه برای تحقق این هدف تاکید کرد و گفت: پایانه‌های مرزی به عنوان پیشانی نظام هستند و نباید در این هیچ زحمتی به مردم در روند خدمات گیری از این مبادی ورودی و خروجی تحمیل شود که لازمه این امر مدیریت یکپارچه بر پایانه‌های مرزی با دستور کار قرار دادن تعامل و همکاری است.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در صرف وقت بیشتر برای افزایش تبادلات کالایی با همسایگان، بیان کرد: در این راستا اولویت بندی مرزها بر اساس میزان صادرات و واردات و موقعیت جغرافیایی جهت اختصاص اعتبارات لازم تحقق فرمایش رهبری در حال انجام است، اما باید مدنظر داشت تمام امور در زیرساخت‌ها و ساختمان خلاصه نمی‌شود و همکاری و پرهیز از موازی کاری در رأس قرار دارد.
قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به جایگاه ویژه پایانه مرزی بازرگان در تبادلات بین‌المللی، یادآور شد: نیازمند کاهش توقف، افزایش تردد و ارتقای بهره وری در همه پایانه‌های مرزی هستیم و با این روش نیز می‌توان از ظرفیت رانندگان برای تبلیغ خدمات نظام جمهوری اسلامی در مبادی ورودی و خروجی کشور به تاجران و صاحبان کالا
 بهره گرفت و در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ساخت تیرپارک‌ها، امکانات رفاهی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی تأثیرگذار بود.
امانی بر ساخت راه استاندارد متناسب با موقعیت و ارزش پایانه مرزی بازرگان تاکید کرد و افزود: در قضایای تحریم و مشکلات ناشی از آن به طور واضح قابل لمس بود که پایانه‌های مرزی تنفس گاه‌های کشور هستند و از این رو روند فعالیت‌ها در آن به جدیت تحت کنترل و رصد قرار دارد و سعی می‌شود تمام همت و تلاش ارگان‌ها به سمت اصلاح فرآیندهای مرزی در راستای فعال‌تر شدن مرزها و تسهیل ترددها سوق یابد.
قائم مقام ریاست سازمان راهداری و
حمل و نقل جاده‌ای به همراه مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی به‌مدت ۲ روز در سفر به آذربایجان غربی از پایانه‌های مرزی و راهدارخانه قوشچی بازدید کرد.