تریبون

۰

افزایش سقف پوشش بیمه نامه‌های صندوق ضمانت صادرات ایران در شرایط کرونا
صندوق ضمانت صادرات ایران در راستای توسعه صادرات کشور و با توجه به ضرورت حمایت از صادرکنندگان آسیب دیده از بحران ویروس کرونا سقف پوشش بیمه نامه های صادراتی را افزایش داد.
به گزارش ایلنا و به نقل از صندوق ضمانت صادرات ایران، با توجه به تصمیم هیات مدیره صندوق، ضمن افزایش ۵ درصدی پوشش بیمه نامه‌ها در شرایط فعلی ریسک‌های سیاسی از ۹۵ درصد به ۱۰۰ درصد و ریسک‌های تجاری از ۹۰ درصد به ۹۵ درصد افزایش می‌یابد.
همچنین براساس مصوبه دیگری مهلت سقف‌های اعتباری تعیین شده برای خریداران خارجی و سقف‌های اعتباری صادرکنندگان متقاضی استفاده از خدمات ضمانت نامه ای افزایش یافت .
هیات مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران در تصمیم دیگری تمهیدات لازم حهت تمدید ضمانت نامه های سررسید شده و امهال بدهی صادرکنندگان به صندوق را فراهم نمود .
گفتنی است صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور تحقق جهش تولید بسته حمایتی را در جهت کاهش آثار زیان بار تحریم برای سال جاری طراحی نموده که پوشش ۲.۳ میلیارد دلاری ریسک صادراتی کالاها، پوشش ۷۰۰ میلیون دلاری ضمانت نامه های اعتبار صادراتی و صدور
ضمانت نامه های مستقیم مورد نیاز پیمانکاران برای ورود به مناقصات خارجی بخشی از این بسته حمایتی است .
همچنین همکاری برای اجرای کامل بسته حمایت از صادرات ابلاغی سال ۹۸ و پرداخت یارانه کارمزد /حق بیمه به صادرکنندگان، تجهیز منابع مالی جدید برای صادرات و همکاری با موسسات همتا برای طراحی جانشین محصولات بانکی در شرایط تحریم را می توان از جمله ابزارهای این بسته حمایتی برشمرد.

اعلام فرصت قانونی اصناف تهرانی برای دریافت مجوز آغاز به کار
 کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ شماره پنج خود درباره طرح فاصله‌گذاری هوشمند از کسبه و اصناف که در مقابله با کرونا کم خطر اعلام شده و علاقه‌مند به شروع فعالیت هستند،خواست تا به سایت وزارت بهداشت مراجعه کرده و مجوز برای شروع به کار دریافت کنند.
به گزارش ایرنا در این اطلاعیه باقدردانی از همراهی مردم در اجرای فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهم ترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا و آغاز به کار مشاغل کم خطر  همراه با التزام به رعایت دستورالعملهای بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درسراسر کشور و از
تاریخ 30 فروردین در تهران برای  اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند تاکید شده که موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره ابتلا، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی است که می‌تواند تا بیش از 95 درصد برای پیشگیری از ابتلا، موثر باشد.
همچنین در اطلاعیه شماره 5 کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا آمده که درخانه بمانید مگر اینکه به اضطرار مجبور به ترک خانه بصورت موقت شوید ، دراین صورت  حتما  رعایت و اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت ودرمان واموزش پزشکی را برای عدم ابتلا به کرونا کاملا جدی بگیرید.
در ادامه این اطلاعیه تاکید شده اصنافی که در مقابله با کرونا کم خطر اعلام شده و علاقه‌مند به شروع فعالیت هستند تنها  تا ساعت 24 روز 5شنبه 28فروردین فرصت دارند در سامانه  salamat.gov.ir ثبت نام کنند و پس از تکمیل فرم تعهد، اخذ مجوز و تایید تعهدنامه مبنی بر الزام به رعایت دستور العمل های بهداشتی و  در یافت کد می توانند شروع به فعالیت داشته باشند.
اعمال قانون بر اصناف کم خطر که مبادرت به شروع کار بدون اخذ تعهد ودریافت کد کنند و یا با بی توجهی به رعایت دستورالعمل بهداشتی منجر به شیوع کرونا شوند، توسط دستگاه‌های نظارت بصورت قاطع صورت خواهد گرفت.
 کلیه هموطنان می توانند برای اطلاع ازدستورالعمل های بهداشتی  و الزامات سلامت محیط کار، شاغلین و مشتریان  به سایت مرکز سلامت محیط و کار به نشانی الکترونیک
 markazsalamat.behdasht.gov.ir    مراجعه کنند.

احتمال نفوذ ویروس کرونا به آب‌های زیرزمینی چقدر است؟
معاون وزیر نیرو گفت: زباله‌های بیمارستانی بصورت بهداشتی دفع می‌شوند و اکنون که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده طبیعتا ملاحظات بیشتری صورت می‌گیرد.
قاسم تقی‌زاده‌ خامسی در گفت‌وگو با ایلنا درباره احتمال نفوذ زباله‌های بیمارستانی به آب‌های زیرزمینی اظهار داشت: تا جایی که از وضعیت شهرداری‌ها مطلع هستم چه در شرایط شیوع کرونا و چه در شرایط عادی، زباله‌ها بصورت بهداشتی دفع می‌شوند و اکنون که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و وضعیت بدتر است طبیعتا ملاحظات بیشتری برای دفن زباله‌ها صورت می‌گیرد.
وی افزود: اغلب بیمارستان‌ها زباله‌سوز دارند و بخشی از زباله هم که دفن می‌شود کاملا بصورت بهداشتی است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه هیچ زباله‌ای از جمله ویروس کرونا امکان نفوذ به آب‌های زیرزمینی را ندارد، گفت: آبی که اکنون در شبکه وجود دارد کاملا مطمئن است، فقط در خواست ما این است که مردم در مصرف آب ملاحظه کنند.
وی خاطرنشان کرد: به خاطر محدودیت تصفیه‌خانه‌ها از مردم تقاضا داریم که آب کمتری مصرف کنند تا به مشکل برنخوریم.
تقی‌زاده‌خامسی یادآور شد: البته در روزهای اخیر میزان مصرف کاهش یافته ولی هنوز هم نسبت به سال گذشته مصرف بالا است.