امید اعضای دولت جدید آمریکا نه منطقی است و نه عملی می‌شود

ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ترکیه:

امید اعضای دولت جدید آمریکا نه منطقی است و نه عملی می‌شود


 وزیر امور خارجه تاکید کرد: امیدهایی که اعضای دولت جدید آمریکا دارند و ادعا می‌کنند ایران به توافق هسته‌ای بازگردد، نه منطقی است و
 نه هیچ گاه عملی می‌شود. منطق آن است کسی که از توافق خارج شده به آن بازگردد و ما هم که در داخل برجام هستیم، اقدامات لازم را آن زمان انجام می دهیم.
به گزارش  ایرنا، محمدجواد ظریف که به ترکیه سفر کرده است،  پس از دور اول گفت‌وگوها با مولود چاوش‌اوغلو در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه ای خود درباره بازگشت آمریکا به برجام  به صحبت‌های آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد و افزود: برجام توافقی بود که دولت آمریکا و ایران و پنج کشور دیگر به آن پیوستند و بعد از مذاکرات طولانی همه موضوعات را بررسی کردند و این توافق هم به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسید.
 اقدامات آمریکا نمونه بارز قانون‌شکنی است
وی با بیان این که آنچه که در توافق نیست، مورد توافق قرار گرفته که در توافق هم نباشد، تصریح کرد: امروز هم آن موضوعات نمی‌توانند به توافقات اضافه شوند. این توافق در یک چارچوب بی‌اعتمادی متقابل نوشته شده است بنابراین سازوکارهایی پیش‌بینی شد که اگر یک طرف به توافق عمل نکرد، طرف مقابل هم بتواند تعهدات خود را در توافق اجرا نکند.