بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان آسیب دیده از کرونا در دماوند پرداخت شد

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند:

بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان آسیب دیده از کرونا در دماوند پرداخت شد

دماوند-امیرحسین صادقعلی
معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: بیش از  ۸ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان آسیب دیده از کرونا در شهرستان دماوند پرداخت شد.
به گزارش خبرنگار آفرینش، ابوالفضل حلیم زمهریر در نشست بررسی طرح شهید سلیمانی در شهرستان دماوند اظهار داشت: ستاد مدیریت  و مقابله با کرونا در شهرستان دماوند از اسفندماه سال گذشته تشکیل شد و در همه حوزه‌ها اعم از خیرین، اوقاف، دهیاران، شهرداران و به ویژه بسیج و شبکه بهداشت طرح‌های مختلف از جمله کمک مومنانه و شهید سلیمانی اجرا شد.
وی افزود: اقلام متعدد تحت عنوان کمک‌های معیشتی و مومنانه بین شهروندان آسیب پذیر توزیع شد، در طرح‌های مختلف مخصوصا اعمال محدودیت‌های تردد و محدودیت فعالیت اصناف که از سوی ستاد ملی کرونا اعلام می‌شد همه دستگاه‌ها همکاری کردند.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند  گفت: فرماندار دماوند شخصا در محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه حضور پیدا کردند و بازدیدهایی از اصناف و ادارات صورت گرفت تا سیاست‌های ستاد ملی کرونا به نحو احسن اجرا شود.
زمهریر ادامه داد:علاوه بر اجرای کمک‌های مومنانه و دیگر طرح‌ها، در سطح شهرستان کمک‌هایی در قالب تسهیلات به مبلغ بیش از
 8 میلیارد و 740 میلیون تومان به کارآفرینان آسیب دیده از کرونا پرداخت شد که از این مبلغ تنها 300 میلیون تومان بلاعوض بوده که توسط اوقاف صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: علاوه بر مبالغ مذکور 2 میلیارد و 966 میلیون تومان توسط امور بانوان از محل اعتبار استانداری برای بانوان کارآفرین آسیب دیده از کرونا با سود 4 درصد پرداخت شد.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند  بیان کرد: 28 نفر نیز برای دریافت وام 40 میلیون تومانی 4 درصدی برای کارآفرینان از سوی بنیاد برکت به بانک‌ها معرفی شدند.