هزار میلیارد تومان در صنعت گوشت سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری شد

رئیس جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان:

هزار میلیارد تومان در صنعت گوشت سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری شد


رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: یک هزار میلیارد تومان در سال های اخیر در حوزه زنجیره ارزش صنعت گوشت قرمز این استان سرمایه‌گذاری شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمدعلی نیکبخت اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به لحاظ دام و دامپروری شرایط ویژه‌ای دارد که باید از این شرایط در جهت تأمین کشور کشور استفاده کرد.
وی ادامه داد: استقبال بهره‌برداران در امر پرورش دام، فرصت‌های
مرز آبی و خاکی و توسعه زیر ساخت‌ها، شرایط ویژه‌ای ایجاد کرده تا سیستان و بلوچستان بتواند با برنامه‌ریزی بخش اعظم کمبود گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تأمین کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک حدود یک هزار و ۶۸۵ واحد پرواربندی صنعتی و روستایی گوساله، ١٣واحد کارخانه خوراک دام، ۴٠ واحد بسته بندی گوشت، ١١ واحد کشتارگاه صنعتی دام، ٧۴ قرنطینه دامی در نقاط صفر مرزی و مرز مشترک با کشورهای همسایه از شاخص‌ترین زیرساخت‌های موجود تأمین و تولید گوشت قرمز در استان است.
وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان وزارت جهاد
کشاورزی و استانی در یک برنامه پنج ساله ١٠٠ هزار تن گوشت قرمز
تأمین و تولید خواهد شد.
نیکبخت اظهار داشت: با اجرای طرح تأمین و عرضه گوشت قرمز به میزان حداقل یکصد هزار تن علاوه‌بر توسعه صنایع جانبی و تنظیم بازار داخلی کشور برای بیش‌از ٢٢ هزار نفر فرصت شغلی جدید فراهم خواهد شد.