موج چهارم کرونا سهمگین تر و سنگین تر از قبل

دکتر سعید نمکی در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی؛

وزیر بهداشت : پیش بینی من ورود به یک خیز بسیار سهمگین و سنگین است اگر شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود.

موج چهارم کرونا سهمگین تر و سنگین تر از قبل

وزیر بهداشت : پیش بینی من ورود به یک خیز بسیار سهمگین و سنگین است اگر شیوه نامه های بهداشتی رعایت نشود.
به گزارش  صدا و سیما ، اقای دکتر سعید نمکی در یازدهمین اجلاس مجازی دانشگاه های علوم پزشکی، افزود: یکی از سخت ترین زمان مدیریت ما در موضوع کووید 19 شروع شده است.
 وزیر بهداشت تصریح کرد: اتفاقات گذشته اثبات کرد که ویروس جهش یافته کرونا در همه نقاط کشور وجود دارد.
 ویروس انگلیسی در کشور پخش شده است
دکتر نمکی خاطرنشان کرد: انگلیسی ها در مورد موتاسیون جدید کرونا مخفی کاری کردند؛ با فوت یک زن ۷۱ ساله در تهران که هیچ سفری هم نداشت، اثبات شد که ویروس انگلیسی کاملا در کشور پخش شده است.
آقای نمکی گفت: این زنگ خطر جدی است که برای مدیریت کرونا آغاز شده و دیگر باید فکرکنیم که در زیر پوست هرشهر و روستایی می‌شود این ویروس را پیدا کرد.
  سرعت سرایت ویروس جهش یافته به مراتب بیشتر از نوع قبلی است
وزیر بهداشت افزود: شرایط اضطراری است و با سهمگین ترین موج ویروس در 13 ماه گذشته مواجهیم که بزرگترین نظام سلامت جهان را نیز به زانو در آورده است.
دکتر نمکی گفت: اما توانایی نظام سلامت ما به گونه ای است که برای غلبه به این شرایط سخت نیز امیدواریم مشروط به اینکه شیوه نامه های بهداشتی به صورت دقیق از سوی مردم و مسئولان رعایت شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: روش پیشگیری با این ویروس که به مراتب سریعتر منتقل شده بیماری وخیم تری در پی دارد و میزان مرگ و میر در آن بالاتر است با ویروس قبلی کووید 19 تفاوتی ندارد.
 رعایت شیوه نامه های بهداشتی بهترین راه مقابله با کرونا
دکتر نمکی گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک با دقت بیشتری ضروری است.
وی همچنین از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خواست، تا موارد مثبت ابتلا به ویروس جهش یافته را با استفاده از قرنطینه هایی که در طرح شهید سلیمانی آماده شده است به قرنطینه اجباری نزد سلامت ببرند.