تهران مي تواند انتقال دهنده ويروس کرونا باشد

معاون کل وزارت بهداشت:

معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به بازگشايي مشاغل و اصناف، گفت: تهران مي تواند انتقال دهنده ويروس کرونا باشد. بنابراين، رعايت پروتکل هاي بهداشتي الزامي است.

تهران مي تواند انتقال دهنده ويروس کرونا باشد

  معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به بازگشايي مشاغل و اصناف، گفت: تهران مي تواند انتقال دهنده ويروس کرونا باشد. بنابراين، رعايت پروتکل هاي بهداشتي الزامي است.به گزارش مهر، ايرج حريرچي، با اعلام اينکه حدود 77 درصد از اصناف شيوه نامه‌هاي بهداشتي را رعايت کرده‌اند، گفت: علت افزايش تعداد بيماران مبتلا به کرونا در برخي از استان‌ها، رعايت نکردن
    شيوه نامه‌هاي بهداشتي است.وي ادامه داد: اصنافي مانند تالارهاي پذيرايي، قهوه خانه‌ها و مهدهاي کودک به دليل تجمع افراد، محيط‌هاي خطرناکي هستند که اجازه بازگشايي به آنها را نمي‌دهيم.معاون کل وزارت بهداشت، با تاکيد بر اينکه ابتلاء به کرونا، انگ اجتماعي يا تابو نيست، گفت: 80 تا 85 درصد مبتلايان بدون هيچ اقدامي خوب مي‌شوند و ميزان بهبودي در موارد بستري نيز بسيار بالا است.

    حريرچي با اشاره به اينکه برخي ابتلاي خود به کرونا را پنهان مي‌کنند، تاکيد کرد: کرونا انگ يا تابو نيست. فرد مبتلا به کوويد 19 کسي است که در يک اجتماع حرکت داشته و با سرفه يا عطسه و يا دست دادن به فرد مبتلا، خودش نيز مبتلا شده است. اين انگ نيست و افراد مختلف که مبتلا مي‌شوند قريب به اتفاق سلامت خود را به دست مي‌آورند.حريرچي با اشاره به روند نزولي بستري‌ها، افزود: کمتر از يک درصد فوتي‌ها زير 20 سال بوده‌اند.

    وي در مورد استفاده از دستکش، گفت: دستکش يک اطمينان کاذب مي‌دهد که مي‌تواند خطرناک باشد. بنابراين، استفاده از دستکش‌هاي يکبار مصرف اصلاً فايده ندارد و شستن دست‌ها با آب و صابون، بهترين راه جلوگيري از انتقال ويروس است.