آخرین رنگ بندی کرونایی کشور تا ۲۵ اسفند ۹۹

توصیه مسئولان بر پرهیز از سفرهای غیرضروری؛

ستاد ملی مقابله با کرونا ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده است و ورود به شهر‌های آبی و زرد نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی امکان پذیر است.

آخرین رنگ بندی کرونایی کشور تا ۲۵ اسفند ۹۹

ستاد ملی مقابله با کرونا ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده است و ورود به شهر‌های آبی و زرد نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی امکان پذیر است.
به گزارش  صدا و سیما ، طبق مصوبه ستاد کرونا سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و اگر قصد سفر به شهرهای قرمز را با وسایل نقلیه عمومی را دارید باید حتما جواب آزمایش کرونای منفی داشته باشید.
ستاد مقابله با کرونا آخرین لیست شهرهای قرمز نارنجی و زرد را اعلام کرد و بر اساس آن ورود به  9 استان کشور ممنوع اعلام شده است.
ستاد ملی مقابله با کرونا ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده است و ورود به شهرهای آبی و زرد نیز با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی امکانپذیر است.
مسئولان وزارت بهداشت بارها اعلام کرده اند که قید سفرهای نوروزی را بزنید اما اگر به هر علت مجبور به سفر هستید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت فرمائید.
 آخرین رنگ بندی کرونایی کشور تا ۲۵ اسفند ۹۹
 ورود به 9 استان کشور ممنوع است
ورود به استان های مازندران، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، قم، هرمزگان،
جزایر کیش و قشم و بوشهر  ممنوع است.
 رنگ بندی کرونایی شهرها
براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۳ شهرستان استان خوزستان و شهر گچساران در وضعیت قرمز، ۳۱ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی هستند و سفر به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از این شهرها ممنوع است.
 فهرست شهرهای قرمز کرونا
 اکنون ۱۳ شهر استان خوزستان شامل شهرهای آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بندر ماهشهر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و مسجد سلیمان و نیز شهر گچساران از استان کهگیلویه و بویر احمد ( در  مجموع ۱۴ شهر) در وضعیت قرمز قرار دارند.
 فهرست شهرهای نارنجی کرونا
همچنین ۳۱ شهر شامل ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، باغ ملک، حمیدیه، هفتگل، هندیجان، خرمشهر، دشت آزادگان ، شادگان، هویزه در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد، خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهرهای در وضعیت نارنجی کرونا هستند.
 سفر به شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان تعطیلات نوروز ممنوع است
از 25 اسفند تا 13 فروردین ورود خودروهای شخصی با پلاک های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و رانندگان با  جریمه 500 هزار تومانی روبرو خواهند شد.