سوار کردن بیش از سه مسافر در تاکسی‌ها تخلف است

شهردار اراک تاکید کرد؛

سوار کردن بیش از سه مسافر در تاکسی‌ها تخلف است

اراك-خبرنگار آفزينش
شهردار اراک گفت:بنا بر مصوبه ستاد کرونا، تاکسی‌ها مجاز به  سوار کردن بیش از سه مسافر نیستند و چنانچه بیش از این تعداد مسافر سوار کنند با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اراک، مهندس بیاتیان اظهار کرد: با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونا و تصمیمات ستاد کرونا استان و شهرستان اراک برای ناوگان حمل و نقل عمومی، پروتکلی تهیه شده که باید کلیه ناوگان حمل و نقل عمومی اراک همچون اداره تاکسیرانی و اداره اتوبوسرانی آن را رعایت کنند.
وی با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس‌های کلانشهر اراک در سال جدید، گفت: دلیل بالا رفتن نرخ تاکسی‌ها و اتوبوس‌های شهر اراک در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته به خاطر محدودیت در
 سوار کردن مسافر بوده است و دیگر هیچ راننده تاکسی و اتوبوسی نمی‌تواند به بهانه کم بودن نرخ کرایه بیش از حدی که ستاد کرونا مشخص کرده، مسافر سوار نماید.
شهردار اراک تصریح کرد: بنا بر مصوبه ستاد کرونا تاکسی‌ها مجاز به سوار کردن بیش از سه مسافر نیستند یعنی در واقع دو مسافر در عقب
 و یک مسافر در جلو سوار کنند، به همین جهت برای اینکه دیگر تخلفی توسط تاکسی‌های شهر اراک صورت نگیرد، نظارت‌های اداره تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک بیشتر خواهد شد و با تاکسی‌های متخلف برخورد قانونی لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: چنانچه مسافران تخلفی از راننده تاکسی در این خصوص مشاهده کردند سریع آن را به اداره تاکسیرانی سازمان مدیریت حمل
 و نقل بار و مسافر شهرداری، گزارش دهند تا در اسرع وقت با راننده متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.
مهندس بیاتیان در پایان بیان کرد: برای ناوگان اتوبوسرانی نیز نباید ظرفیت صندلی‌های اتوبوس بیش از ۷۰ درصد پر شود و چنانچه راننده اتوبوسی اقدام به سوار کردن مسافر بیش از حد مجاز کرد، بازرسین شهرداری با وی برخورد قاطع می‌کنند.