روحانی:از امروز در همه شهرهای قرمز ۱۰ روز محدودیت اعمال می‌شود

در جلسه کمیته‌های ستاد کرونا اعلام شد؛

رئیس جمهوری از اعمال محدودیت ۱۰ روزه در شهرهای دارای وضعیت قرمز خبر داد و گفت: این محدودیت‌ها از امروز شنبه در این شهرها اعمال می‌شود.

روحانی:از امروز در همه شهرهای قرمز  ۱۰ روز محدودیت اعمال می‌شود

رئیس جمهوری از اعمال محدودیت ۱۰ روزه در شهرهای دارای وضعیت قرمز خبر داد و گفت: این محدودیت‌ها از امروز شنبه در این شهرها اعمال می‌شود.
به گزارش مهر، حسن روحانی رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را مهمترین دلیل افزایش ابتلاء و بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور و مواجه شدن با موج جدید این بیماری در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها دانست و افزود: بهترین و مؤثرترین راه مقابله و مهار این پاندمی همچنان رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمع و تردد غیر ضروری و دورهمی‌ها است و همه مردم باید این موارد به طور کامل و دقیق رعایت کنند.
جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا  در حضور رئیس جمهوری برگزار شد. در این جلسه، رؤسای کمیته‌های بهداشت و درمان، امنیتی- اجتماعی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری در کشور، وضعیت رنگ‌بندی شهرها و استان‌ها و همچنین اقدامات انجام شده و اعمال محدودیت‌ها و تقویت نظارت‌ها بر اجرای دقیق دستورالعمل‌ها برای کنترل و مهار موج جدید کرونا در کشور را ارائه کردند.
روحانی با بیان اینکه هماهنگی و انسجام در تصمیمات و اقدامات لازم در مدیریت مقابله با کرونا به عنوان یک اصل ضروری است، افزود: رعایت نشدن دستورالعمل‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا مهمترین دلیل ایجاد وضعیت کنونی است و اگر همه اقدامات در چارچوب مصوبات ستاد ملی از سوی مردم، اصناف و دستگاه‌ها به دقت اجرا می‌شد حتماً شاهد این وضعیت نبودیم.
براساس مصوبه این جلسه از امروز در همه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند مطابق مفاد طرح مدیریت هوشمند به مدت ۱۰ روز محدودیت اعمال می‌شود و بدیهی است سایر شهرها هم طبق رنگ بندی اعمال شده باید محدودیت‌ها و پروتکل‌ها را مراعات کنند.