تشریح روند حذف تدریجی دفاتر بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان :

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: به منظور تحقق اهداف دولت الکترونیک و تسهیل ارائه خدمات درمانی به مردم ، طرح ملی نسخه الکترونیک و کاهش تدریجی کاربرد دفترچه بیمه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

تشریح روند حذف تدریجی دفاتر بیمه سلامت

اصفهان- افسانه خدایی
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت:  به منظور تحقق اهداف دولت الکترونیک و تسهیل ارائه خدمات درمانی به مردم ، طرح ملی نسخه الکترونیک و کاهش تدریجی کاربرد دفترچه بیمه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است. 
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، دکتر حسین بانک با بیان این مطلب افزود:با جایگزینی ابزارهای الکترونیکی، برنامه کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه ‌بیمه از ابتدای اردیبهشت ماه جاری اجرا می‌شود.با ارائه آموزش به مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد ، فراهم شدن زیرساخت لازم و اجرای نسخه الکترونیک ، از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰  چاپ دفاتر بیمه سلامت همگانی رایگان حذف شده و این دسته از  بیمه شدگان می‌توانند کلیه خدمات درمانی خود را با ارائه کد ملی به صورت الکترونیک در بخش های درمانی دولتی دانشگاهی دریافت نمایند.
ایشان ادامه داد: در همین راستا دفاتر بیمه روستاییان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از خردادماه و دفاتر سایر بیمه‌شدگان شامل کارمندان دولت ، سایر اقشار و بیماران خاص ایرانیان از تیرماه جاری چاپ نمی‌شود.
 دکتر بانک تصریح کرد:در صورتی که به هر دلیلی امکان نسخه‌نویسی الکترونیک در مراکز فراهم نباشد، پزشکان می‌توانند تا اطلاع ثانوی بیمه‌شدگان فاقد دفترچه را با سربرگ مرکز تجویز نموده و داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک مجاز به پذیرش بیمار و ارائه خدمت با سربرگ به بیمه‌شدگان می‌باشند.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در پایان گفت: با توجه به استمرار شیوع ویروس کرونا و الزام کاهش مراجعه بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان دفاتر بیمه‌ای صندوق‌های کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و بیماران خاص ایرانیان به صورت سیستمی تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد و بیمه‌شدگان عزیز جهت اطمینان از اعتبار دفاتر خود می توانند با 
کد دستوری#1666* اعتبار جدید دفترچه بیمه خود را مشاهده نمایند.