طرح جامع شهر اراک همگام با توسعه شهری

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی:

طرح جامع شهر اراک با در نظر گرفتن افق ده ساله توسعه شهر و در نظر گرفتن اولویت‌های شهرسازی و مطالبات عومی مردم تهیه شده است.

اراك-خبرنگار آفرينش
طرح جامع شهر اراک با در نظر گرفتن افق ده ساله توسعه شهر و در نظر گرفتن اولویت‌های شهرسازی و مطالبات عومی مردم تهیه شده است.
به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهر سازی استان مرکزی، مرزبان مدیر کل راه و شهرسازی استان با اعلام این خبرگفت :با توجه به  نیاز شهر اراک به تهیه طرح‌های توسعه ای و همچنین مطالبات و نگرانی‌های برخی شهروندان در خصوص طرح‌های شهری، این اداره کل با تشکیل کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان حوزه شهر سازی و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط با در نظر گرفتن درخواست‌ها و نیازهای به حق شهروندان با بیش ازچندین ماه کار کارشناسی اقدام به تهیه و تدوین طرح جدید جامع شهر اراک نمود. 
وی افزود: این طرح با در نظر گرفتن افق ده ساله توسعه شهر اراک، در نظر گرفتن اولویت‌های شهرسازی و مطالبات عومی مردم تهیه شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان داشت:کلیات این طرح در تیرماه سال 98 با اعمال تغییراتی به تصویب شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران رسید که پس از انجام تغییرات مورد نظر آن شورا و بررسی و تایید این تغییرات نهایتا این طرح در سوم دی ماه سال 1399 توسط شورای عالی شهرسازی و معماری به استانداری مرکزی ابلاغ و سپس در اول بهمن ماه نیز توسط استاندار مرکزی به شهرداری کلانشهراراک ابلاغ گردیده است.
مرزبان ادامه داد:عملیاتی شدن و اجرای این طرح از بهمن ماه سال 1399 براساس نیازهای شهری و شهروندان به عنوان ذینفعان واقعی آن آغاز شده و اطلاعات آن توسط شهرداری شهراراک از طریق سایت عیان شهرداری دراختیار عموم قرارگرفته است. 
در پایان مدیر کل راه وشهر سازی گفت:با اجرای این سند محدوده شهری از ۶۳۸۹ هکتار کنونی
 به ۷۲۰۳ هکتار افزایش و ظرفیت شهرنشینی اراک هم به بیش از ۶۵۰ هزار نفر توسعه خواهد یافت.