انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب منطقه ای و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان

در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی؛

در راستای اجرای پروژه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی شیوه های حفاظت از منابع آب (داناب) و به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های فرهنگی، هنری، ادبی، آموزشی ، تفاهم‌نامه‌ای مابین شرکت آب منطقه ای کردستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به امضا رسید.

اسرین مقصودی -سنندج 
در راستای اجرای پروژه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی شیوه های حفاظت از منابع آب (داناب) و به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های فرهنگی، هنری، ادبی، آموزشی ، تفاهم‌نامه‌ای مابین شرکت آب منطقه ای کردستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به امضا رسید.
جلسه امضای تفاهم نامه مابین شرکت آب منطقه ای کردستان و 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور مدیر عامل، مدیرکل و جمعی از مدیران و معاونین طرفین در دفتر مدیر عامل شرکت آب
 منطقه ای کردستان، برگزار گردید.
در این جلسه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان، ضمن قدردانی از مدیر کل و مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به جهت همکاری و تعامل همیشگی، وضعیت منابع آبی استان را نگران کننده عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش بارندگی محسوس در سال گذشته، صرفه جویی در مصرف آب می‌بایست به یک وظیفه همگانی تبدیل شود و نوجوانان میتوانند به عنوان مروجین فرهنگ صحیح استفاده از آب در خانواده، مهمترین نقش را داشته باشند.
وی افزود: ما به این باور داریم که آموزش در سنین پائین تاثیرگذارتر و ماندگارتر است و این شرکت طی دو سال گذشته به صورت جدی تر نسبت به اجرای طرح داناب و گسترش سواد آبی اقدام نموده و خوشبختانه موفق به کسب رتبه اول در سطح کشور نیز گردیده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان ارتقاء سطح سواد آبی و صیانت از منابع آب را موضوعی مهم دانست و اظهارداشت: یکی از هدف مهم این شرکت ترویج فرهنگ شیوه های مدیریت و صیانت از آب است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نیز به عنوان سازمان فرهنگی میتواند در این زمینه همچون همیشه اقدامات تاثیرگذار و مهمی را به انجام رساند.
مهندس آریانژاد ضمن اشاره به اهداف امضای تفاهم نامه اظهار داشت: امیدواریم پس از انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم با استفاده از توانایی‌ها و امکانات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از پیش در جهت نهادینه کردن و رشد فرهنگ بهینه سازی مصرف آب، اقدامات شایسته‌تری انجام دهیم.
در ادامه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و قدردانی از مدیر عامل و مجموعه شرکت آب منطقه ای کردستان به دلیل تعامل و اعتماد در همکاری، عنوان کرد:براساس تعاملات صورت گرفته شرکت آب منطقه ای با کانون، امروزه مربیان و همکاران با اهمیت حفاظت از منابع آب آشنا هستند.
سهیلا شیخی به اهمیت پرورش استعداد کودکان اشاره کرد و افزود: اقدامات کانون خارج از محدوده شعار است و هدف ما به فعلیت در آوردن استعدادهای کودکان نوجوانان است.
در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، 
تولید محتوا برای صرفه جویی در مصرف آب از طریق هنر را تاثیر گذار عنوان کرد و افزود:تولید محتوا و آموزش مربیان در مرحله اول کار، ضرورت دارد و با توجه به شیوع ویروس کرونا میتواند برای این منظور از ظرفیت فضای مجازی نهایت بهره را برد.
وی افزود: ما امروز به نقاط مشترک و مثبتی مابین کانون و شرکت
 آب منطقه ای استان دست یافتیم و فرهنگ‌سازی و ترویج شیوه های صحیح مصرف آب را یک ضرورت میدانیم.
در خاتمه جلسه مهندس مومن پور معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان نیز به اهمیت انعقاد تفاهم نامه با محوریت فرهنگسازی شیوه های مدیریت مصرف آب، اشاره کرد و گفت: با توجه 
به اینکه حدود 95 درصد مصرف آب استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد، این شرکت برنامه های مدیریتی سالیانه‌ای برای امر فرهنگسازی در حفاظت و صیانت از منابع آب دارد که با امضای تفاهم نامه حاضر، میتوان گام‌های مثمرثمرتری در این خصوص برداشت.