رعایت پروتکل‌ها باید به ۹۰ درصد برسد

روحانی در ستاد ملی کرونا:

رئیس‌جمهور با بیان اینکه موج چهارم موج بلندتر و سخت‌تری نسبت به موج‌های قبل است، گفت: رعایت پروتکل‌ها باید به ۹۰ درصد برسد.

رعایت پروتکل‌ها باید به ۹۰ درصد برسد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه موج چهارم موج بلندتر و سخت‌تری نسبت به موج‌های قبل است، گفت: رعایت پروتکل‌ها باید به ۹۰ درصد برسد.
به گزارش  مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: شرایط امروز ما با شرایط قبل متفاوت است. براساس حرفی که روزهای اخیر سازمان جهانی بهداشت زد و اعلام کرد شرایط در دو ماه گذشته بسیار نگران کننده بوده است به طوری که گفته شد در این دو ماه گذشته، هر هفته سرایت ویروس دو برابر شده است. پیداست امروز با یک حرکت بسیار وسیع از طریق ویروس جهش یافته با مشکلات زیادی مواجه هستیم. با چند نفر از سران کشورهای اطرافمان صحبت کردم، همه با موج جدید و فزاینده مواجه هستند.
وی عنوان کرد: حالا با این موج فزاینده چه باید کرد؟ در این داستان برای به دست آوردن یک موفقیت، یک پروتکل نمی‌تواند چاره ساز باشد بلکه همه 
پروتکل ها باید دست به دست هم بدهند. اگر کسی بگوید من به جای روزی سه مرتبه ده مرتبه دست خود را می‌شویم، خب دست شستن یک مرحله است. باید ماسک هم بزند، باید فاصله را هم مراعات کند.‌ این باز هم کافی نیست و ترددها باید ضروری باشد، تجمع نباید صورت بگیرد، فضا باید دارای تهویه باشد، شخص مبتلا باید بلافاصله ایزوله شود، اگر شخصی ایزوله بود و تخلف کرد باید با آن شدید برخورد شود.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: تاکنون سه موج داشتیم و به حمدالله از سه موج هم عبور کردیم. جوری هم نبوده که موج‌های ما سنگین‌تر از موج هایی باشد که در اروپا و جاهای دیگر پیش آمده است. ما تجربه موج دوم و سوم را داریم البته موج چهارم موج بلندتر، متفاوت و سخت‌تری است اما باید از همان تجربه ها استفاده کنیم تا از موج چهارم عبور کنیم. هفته ای که در آن قرار گرفتیم، هفته سخت‌تری است و همه باید مراعات کنیم و دست به دست هم بدهیم. واقعا در این هفته پروتکل‌ها باید به ۹۰ درصد برسد.