جزئیات پرداخت ۲.۵ هزار میلیارد تومان وام کرونا به ایرلاین ها

مدیران شرکت های هواپیمایی تشریح کردند؛

ایرلاین‌های کشور تاکنون ۲۵۴۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی دریافت کرده‌اند.این آمار مربوط به تسهیلات همه ایرلاین‌ها به جز ۴ شرکتی است که هنوز موفق به نهایی کردن فرایند دریافت وام نشده‌اند.به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، شیوع جهانی ویروس کرونا و لغو هزاران پرواز در جهان، آینده بقای شرکت‌های هواپیمایی را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرد و ایرلاین‌های ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نبودند. شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم در سال‌های اخیر مشکلات بسیاری برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی ایجاد کرده بود که کرونا مشکلات را چند برابر کرد.

جزئیات پرداخت ۲.۵ هزار میلیارد تومان وام کرونا به ایرلاین ها

ایرلاین‌های کشور تاکنون ۲۵۴۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی دریافت کرده‌اند.این آمار مربوط به تسهیلات همه ایرلاین‌ها به جز ۴ شرکتی است که هنوز موفق به نهایی کردن فرایند دریافت وام نشده‌اند.به گزارش  مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، شیوع جهانی ویروس کرونا و لغو هزاران پرواز در جهان، آینده بقای شرکت‌های هواپیمایی را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرد و ایرلاین‌های ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نبودند. شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم در سال‌های اخیر مشکلات بسیاری برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی ایجاد کرده بود که کرونا مشکلات را چند برابر کرد.
چندی پیش، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، درباره میزان خسارات وارد شده به شرکت‌های هواپیمایی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: برآوردهای صورت گرفته نشان داد که تا
 ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۹ شرکت‌های هواپیمایی ایرانی حدود ۳ هزار میلیارد تومان و تا پایان فروردین‌ماه حدود ۴ هزار میلیارد تومان زیان دیدند و این خسارت در ماه‌های بعدی نیز ادامه پیدا کرد.
به گفته سامانی به صورت تقریبی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی پس از فروردین‌ماه حدود
 هزار میلیارد تومان به صورت ماهانه عدم‌النفع
 (خسارت ناشی از انجام نشدن پروازها) داشته‌اند.
حمایت از این شرکت‌ها با توجه به وضعیتی که کارشناسان این حوزه توصیف می‌کردند، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بود و در نتیجه بخشی از تسهیلات حمایتی دولت برای کسب و کارهای متضرر از کرونا به شرکت‌های هواپیمایی ایران اختصاص داده شد. چنانچه وزیر راه و شهرسازی نیز در اواخر سال گذشته گفت: ایرلاین‌های کشور تاکنون ۲ هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی دریافت کرده‌اند. این آمار مربوط به تسهیلات همه شرکت‌های هواپیمایی به جز ۴ شرکتی است که هنوز موفق به نهایی کردن فرایند دریافت تسهیلات خود نشده‌اند.