تغییرات اساسی ترکیب استقلال برای دربی

با توجه به رسیدن بازیکنان مصدوم استقلال، ترکیب این تیم برای دربی دستخوش تغییرات خواهد شد.

با توجه به رسیدن بازیکنان مصدوم استقلال، ترکیب این تیم برای دربی دستخوش تغییرات خواهد شد.
تیم فوتبال استقلال در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر مقابل ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی شکست خورد تا حسابی از کورس قهرمانی عقب بیفتد، اما این تیم در پایان هفته جاری باید دربی پایتخت را برگزار کند.
در دیدار برابر ذوب آهن بازیکنانی مانند وریا غفوری و فرشید اسماعیلی به دلیل خستگی و مصدومیت حضور نداشتند؛ داریوش شجاعیان نیز محروم بود. فرهاد مجیدی قصد دارد با توجه به رسیدن مصدومان استقلال تغییراتی در ترکیب تیمش برای دربی اتخاد کند و به احتمال خیلی زیاد غفوری و اسماعیلی به ترکیب اصلی باز می‌گردند.
از دیگر تغییرات احتمالی تغییر در ترکیب خط دفاعی آبی‌پوشان خواهد بود. با توجه به عملکرد ضعیف عارف غلامی در دیدار مقابل ذوب‌آهن به احتمال زیاد این بازیکن شانس زیادی برای حضور در دربی روز جمعه نخواهد داشت؛ در این بین مجیدی دو گزینه برای جایگزینی غلامی روی میز دارد؛ محمد دانشگر و محمد حسین مرادمند.
به نظر می‌رسد یزدانی در خط دفاعی دربی به صورت ثابت بازی کند و از بین مرادمند و دانشگر یک نفر زوج وی را در این دیدار حساس تشکیل دهد. بعد از تنبیه و سپس بخشش دانشگر از سوی مجیدی وی به مربیان تیمش تأکید کرده تا روی آمادگی این بازیکن تمرکزی ویژه داشته باشند تا آماده بازی‌های پیش رو شود.
از سوی دیگر شجاعیان نیز احتمال دارد در نیمه دوم دربی به بازی گرفته شود. اگر مجیدی بخواهد تیمش را با سیستم هجومی وارد زمین کند؛ ارسلان مطهری از ابتدا در کنار قایدی و دیاباته به میدان خواهد رفت.