کاهش۱۴ درصدی مصرف بنزین در آذربایجان‌‎شرقی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان‎شرقی از کاهش ۱۴ درصدی مصرف بنزین طی سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ در این استان خبر داد.


تبریز-توفیقی
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان‎شرقی از کاهش ۱۴ درصدی مصرف بنزین طی سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ در این استان خبر داد.
علی روح اللهی با بیان اهمیت مدیریت مصرف سوخت و انرژی در اقتصاد خانوار و کاهش آلایندگی‎های زیست محیطی، شیوع کرونا و کاهش سفرهای درون شهری و بین شهری همچنین استقبال مصرف کنندگان از سوخت جایگزین سی ان جی در استان را از علل کاهش‎ مصرف بنزین عنوان کرد.
وی با اعلام اینکه در راستای سیاست‎های دولت جهت کاهش آلایندگی های زیست محیطی و بهره مندی از هوای پاک در جایگاه‎های عرضه سوخت کلانشهر تبریز و شهرهای حومه، بنزین یورو۴ توزیع شده  است، همچنین گفت: نفتگاز یورو۴ نیز علاوه بر شهرستان تبریز در مسیرهای ارتباطی بین المللی به مصرف کنندگان عمده عرضه می‎شود.
روح اللهی با اشاره به افزایش مصرف سی ان جی در بخش حمل و نقل استان گفت: در طول سال ۱۳۹۹ مصرف گاز طبیعی در این بخش با افزایش نزدیک به سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بود.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از سوخت پاک در رشد و توسعه اقتصادی منطقه همچنین کاهش آلایندگی های ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی به ویژه در بخش حمل و نقل اظهار کرد: مصرف سی ان جی به عنوان سوخت جایگزین فرآورده بنزین علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست میتواند فرصتی برای صرفه جویی در هزینه مازاد در تولید و توزیع بنزین، صادرات این فرآورده و درآمدزایی از این طریق را فراهم می‎آورد به طوری که در طی سال ۱۳۹۹ بیش از ۶۹۲ میلیون مترمکعب سی ان جی در بخش حمل و نقل استان مصرف و معادل همین میزان در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.
روح اللهی خاطرنشان کرد: طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی باری و مسافری در آذربایجان شرقی همچنان ادامه دارد لذا مالکین خودروهای مذکور که تاکنون در این خصوص اقدام نکرده اند میتوانند جهت دریافت نوبت گاز سوز کردن خودرو درسایتGCR.niopdc.ir
ثبت نام کنند.