لرستان رتبه چهارم کشور را در تولید میوه باکیفیت دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان :

لرستان رتبه چهارم کشور را در تولید میوه باکیفیت دارد


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: رتبه چهارم تولید میوه باکیفیت در کشور متعلق به این استان است که باید ظرفیت سردخانه‌ای لازم برای ذخیره‌سازی محصولات تولیدی ایجاد شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسد عبدالهی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اعلام کرد: ظرفیت کاملی برای نگهداری محصولات تولیدی در این استان وجود ندارد و گاهی محصولات تولیدی در فصل برداشت به فروش می‌رسد و در فصول بعد، مجبور به خرید همان محصول از استان‌های دیگر به قیمت بالا می‌شویم.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور اظهار کرد: در این وضعیت، بخش کشاورزی به اقتصاد کشور، تامین نیاز‌های غذایی و توسعه صادرات کمک شایانی کرده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افزود: در
سرمایه گذاری‌ها به آمایش سرزمین دقت نشده است در حالی که توجه به این مهم نقش موثری در توسعه و موفقیت فعالیت‌های اقتصادی دارد.
عبدالهی با اشاره به لزوم افزایش سردخانه‌های موادغذایی در لرستان، عنوان کرد: با تحقق این مهم می‌توان هنگام پایین بودن قیمت مرغ، تولید مازاد را منجمد و در مواقع نیاز به بازار عرضه کرد تا تعادل ایجاد شود.
سطح زیر کشت باغات لرستان ۴۴ هزار هکتار است و ۳۱۰ هزار تن انواع میوه از این سطح برداشت می‌شود که معادل ۱.۶ درصد میوه کشور است.
لرستان رتبه ۲۱ تولید میوه را در کشور دارد؛ با برداشت سالانه ۳۰ هزار تن انجیر سیاه، رتبه نخست تولید این میوه را در کشور دارد؛ رتبه دوم تولید انار با ۶۵ هزار تن و رتبه دوم تولید گردو با ۲۱ هزار تن را به خود اختصاص داده و با برداشت سالانه ۷۰ هزار تن سیب جز ۱۰ استان برتر کشور
در خصوص این است.