استاندار: مهارت‌آموزی در حوزه فرآوری محصولات استراتژیک، از مهم‌ترین نیازهای خراسان جنوبی است

استاندار: مهارت‌آموزی در حوزه فرآوری محصولات استراتژیک، از مهم‌ترین نیازهای خراسان جنوبی است


استاندار خراسان جنوبی گفت: مهارت‌آموزی در ارتباط با فرآوری محصولات استراتژیک استان، یکی از مهم‌ترین نیازهای استان است تا بهترین محصول به صورت بی کیفیت وارد بازار نشود.
حمید ملانوری، در دیدار با رییس دانشگاه فنی و  حرفه‌ای کشور اظهار کرد: معادن و سنگ‌های قیمتی خراسان جنوبی به لحاظ حجم و ارزش در دنیا بی نظیر است که می‌توان مهارت آموزشی را برای ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه متمرکز کرد.
به گزارش ایسنا، وی افزود: وجود دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیاز هر استان در کشور است اما با توجه به ظرفیت‌های موجود در خراسان جنوبی آموزش فنی و حرفه‌ای نقش تعیین کننده‌ای در تامین اشتغال خواهد داشت.
ملانوری بیان کرد: دانش‌آموزان بسیاری قادر به ورود به عرصه‌های اقتصادی هستند، اما به لحاظ روالی که در کشور ایجاد کردیم انگیزه از آنها گرفته می‌شود؛ اگر فرد بتواند زودتر وارد بازار کار شود انگیزه بهتر و بیشتر برای فعالیت خواهد داشت.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای از نیازهای اصلی کشور است و از هیچ تلاشی برای پویایی این مهم کوتاهی نخواهیم کرد، افزود: امکانات موجود در استان نباید صرف اقدامات جزیره‌ای دستگاه‌ها شود و استانی با این ظرفیت نیازمند دانشگاه صنعتی مقتدر است نه اینکه مباحثی در ارتباط با ادغام آن مطرح شود.
ملانوری با اشاره به اینکه امروز بخشی از ستاد توسعه خاوران متمرکز بر اشتغال پایدار است، تصریح کرد: با حمایت و ورود بخش خصوصی به این حوزه بدون شک این مهم در استان اتفاق خواهد افتاد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۲ هزار تن زرشک در سال تولید این استان است که متاسفانه کمتر از هشت هزار تن آن فرآوری می‌شود، بیان کرد: ۶۷ تن زعفران با کیفیت بی‌نظیر در خراسان جنوبی تولید می‌شود که کمتر از ۲۰ درصد آن در استان بسته بندی می‌شود؛ بنابراین با ایجاد مهارت می‌توان ضمن ایجاد شغل نسبت به فرآوری و برند سازی محصولات استراتژیک استان اقدام کرد.