پیک مصرف برق مازندران به بالاتر از مصرف مردادماه سال گذشته رسید

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران:

پیک مصرف برق مازندران به بالاتر از مصرف مردادماه سال گذشته رسید

پیک مصرف برق مازندران به بالاتر از مصرف مردادماه سال گذشته رسید

ساري-امير حسين طاهریان
سرپرست شرکت توزیع برق مازندران گفت: سال گذشته پیک مصرف که معمولا در مرداد ماه هر سال است در مازندران به یک هزار و ۹۸۵ مگاوات رسید ولی امسال پیک مصرف به ۲ هزار و ۵۰ مگاوات رسید که افزایش مصرف برق را نشان می‎دهد.
سیدکاظم حسینی کارنامی درباره مصرف برق با توجه به گرمای هوا در مازندران در شهرستان ساری، اظهار کرد: سال گذشته پیک مصرف که معمولا در مرداد ماه هر سال است در مازندران به یک هزار و
 ۹۸۵ مگاوات رسید ولی امسال پیک مصرف به ۲هزار و ۵۰ مگاوات رسید که افزایش مصرف برق را نشان می‎دهد.
وی افزود: موضوع دیگر بحث کمبود تولید است که تولید برق‎آبی بسیار کاهش یافته و لازم است توصیه‎های مدیریت مصرف جدی گرفته شود.
سرپرست شرکت توزیع برق مازندران بیان کرد: افزایش و تداوم روزهای گرم موجب افزایش مصرف برق شده که بالا رفتن مصرف برق طی روزهای گذشته موجب بروز خسارت از جمله آتش گرفتن تابلوها و ترانس‎های برق گرفته که در این زمینه هنوز خسارت برآورد نشده است.
حسینی کارنامی با اشاره به وجود ۱۸ امور توزیع برق و ۵۰ بخش در استان مازندران، اضافه کرد: همچنین۵۵۰ سیمبان در هر شیفت بیش از
 ۱۵۰ سیمبان در استان در حال ارائه خدمات به مشترکان هستند.
وییادآور شد: اگر سقف مصرف برق در استان بیش از یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد باید خاموشی اعمال شود که در دستور کار قرار دارد.
سرپرست شرکت توزیع برق مازندران در ارتباط با سردرگمی مردم در ارتباط با اعلام خاموشی و مشکلات برق، تصریح کرد: سامانه ۱۲۱ توزیع برق میتواند پاسخگوی۶۰ نفر باشد که به نوبت بوده ولی مشترکان با نصب اپلیکیشن برق من خیلی راحتتر و به صورت آنلاین میتوانند موارد و مشکلات خود را اطلاع دهند و همکاران نیز در سریعترین زمان ممکن مشکلات را بررسی خواهند کرد.
حسینی کارنامی در پایان گفت: برق متعلق به همه افراد است و باید فرهنگ درست و بهینه مصرف برق بین مردم نهادینه شود تا همه بتوانیم از این نعمت برخوردار شویم.