۶ واحد تولیدی تعطیل در شهرستان دماوند احیا و به چرخه تولید بازگشت

رئیس اداره صمت شهرستان دماوند:

۶ واحد تولیدی تعطیل در شهرستان دماوند احیا و به چرخه تولید بازگشت

دماوند-ایرج صادقعلی
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند از صدور 9 فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای در دماوند با اشتغال‌زایی۴۵۰ نفر خبر داد و گفت: ۶ واحد تولیدی تعطیل در شهرستان دماوند احیا و به چرخه تولید بازگشت.
به گزارش خبرنگار آفرینش، آرش آقاجان احمدی به‌ مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن اظهار داشت: روز ملی صنعت معدن گرامیداشت تلاش فعالان اقتصادی در عرصه تولید است که زیربنای اقتصاد و توسعه کشور عزیزمان را برعهده دارند.
وی افزود: این عزیزان صنعت‌گر و معدن‎کار در سال ۱۳۹۹ که تمامی آن‎را درگیر مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا بودیم، حتییک روز هم استراحت نکردند و بر تلاش خود افزودند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند گفت: در ابتدای شروع اپیدمی در اواخر ۹۸ ماسک یا محلول‌های ضدعفونی در دماوند نبود، ولی در ابتدای سال ۹۹ شهرستان دماوند مازاد بر نیاز ماسک و محلول ضدعفونی داشته که مدیون صنعتگران می‌باشد. در کلیه فعالیت‌ها این عزیزان هزینه‌های خود را حتی افزایش دادند تا تولید متوقف نشود و با کم کردن حاشیه سود خود نه تنها تولید متوقف نشد بلکه افزایش قابل توجهی نیز داشت.
 بیش از ۵۰ جواز تاسیس در شهرک صنعتی شماره 2 دماوند صادر و تمدید شد
آقاجان احمدی گفت: تعداد ۹ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای در سال ۹۹ صادر شد که اشتغال بالغ بر ۴۵۰ نفر به همراه داشت و بیش از ۵۰ جواز تاسیس در شهرک صنعتی شماره 2 دماوند صادر و تمدید شد که به امید حق با شروع فعالیت آنها اشتغال مورد نیاز، صرفا از طریق شهرستان دماوند حتی مقدور نخواهد شد.
 پیگیری واردات ماشین آلات ۱۲ شرکت صنعتی و معدنی در دماوند
وی تصریح کرد: در سال ۹۹ مواد اولیه بیش از ۱۵ شرکت که مشکلاتی داشتند، بررسی و مرتفع شد و پرونده واردات ماشین آلات ۱۲ شرکت صنعتی و معدنی پیگیری و انجام شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند عنوان کرد: رقم ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات تصویب و ارجاع به بانک شد و مشکلاتی مانند مالیات، بیمه، سوخت، برق که بصورت روزانه پیگیری و مرتفع می‌گردید.
آقاجان احمدی بیان کرد: همچنین آقای دکتر رسولی‌نژاد نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌‌های دماوند و فیروکوه در مجلس شورای اسلامی لحظه‌ای از صنایع و معادن غافل نبوده و در اوج کار خود به مرتفع نمودن مشکلات صنایع و معادن به جدیت پرداختند.وی گفت: در راستای اهداف کارگروه رفع موانع تولید به ریاست دکتر حیدری فرماندار محترم شهرستان که هر واحدی که مشکلی داشت دریغ نکرده ، بازدید کرده و قاطع در رفع مشکل دایما اقدام نمودند.
 مرتفع کردن مشکلات ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی در دماوند
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند افزود: دو جلسه ستاد تسهیل استان تهران در سال ۹۹ در دماوند برگزار شد و بارها مقامات مختلف و از طرف وزارت صمت بویژه جناب مهندس صادقی ریاست سازمان صمت استان تهران در بازدیدهای عمومی و موردی متعدد در رفع مشکلات به شخصه در محل واحدها حاضر و از کمک‌های قانونی دریغ نشد که رفع موانع تولید،۱۳۵ مورد مشکل ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی را مرتفع نمود.
آقاجان احمدی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم در کنار همکاران در شهرستان دماوند و با حمایت شبانه روزی سازمان صمت، نگذاشتیم صنعتگر یا معدن‎کاری را بدون پاسخ و اقدام مثبت قانونی تنها بگذاریم.
وی بیان کرد: ۶ واحد تولیدی تعطیل در سال ۹۹ احیا شد و به چرخه تولید بازگشت و حتی طرح توسعه ارائه کرد و در حال احداث کارخانه بزرگ در شهرک صنعتی شماره 2 دماوند هستیم.
 پیگیری تکمیل۴۱ مورد طرح صنعتی شهرستان دماوند در سال ۹۹
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند تصریح کرد: پیگیری تکمیل۴۱ مورد طرح صنعتی در سال ۹۹ به جدیت در دستور کار بوده و ۳۹ جواز تاسیس جهت اتمام کار عمرانی و رسیدن به تولید مورد اقدام جهت تمدید قرار گرفته است.
آقاجان احمدی گفت: سامانه بهینیاب در اختیار واحدهای صنعتی و معدنی می‌باشد و برای ثبت درخواست‌های خود در بسیاری موارد نیاز به مراجعه به اداره ندارند و کلیه اقدامات در پیگیری درخواست‌های آن عزیزان کلا در سامانه باقی می‌ماند و از مرکز استان نیز دائما رصد می‌شود.