تردد مسافری در مرزهای افغانستان متوقف شد

مرز ارمنستان به روی ایرانی‌ها بسته نشده‌ است؛

تردد مسافری در مرزهای افغانستان متوقف شد

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره اخرین وضعیت مرزهای ایران و افغانستان گفت: در حال حاضر از سه گمرک مشترک با افغانستان فقط گمرک مرز میلک فعال است.
جواد هدایتی در گفت‌وگو با  ایلنا درباره آخرین وضعیت مسافران در مرز زمینی ایران – ارمنستان اظهار داشت: مرز ایران- ارمنستان باز است و ارمنستان ورود ایرانی‌ها را ممنوع نکرده است هرچند که ترافیک و تقاضا برای سفر زمینی به ارمنستان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که ارمنستان از گذشته یکی از مقاصد توریستی ایرانی‌ها بوده است و با توجه به اینکه سفر زمینی به سایر کشورهای همسایه در شرایط کرونایی محدود و یا ممنوع است، تقاضا برای سفر به ارمنستان افزایش یافته و با توجه به شرایطی که ارمنستان برای مسافران مهیا کرده، با هجوم مسافران به این کشور مواجه هستیم.
مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به آخرین وضعیت سه گمرک میلک، دوغارون و ماهیرود از گمرکات مرزی ایران- افغانستان گفت: در حال حاضر فقط مرز میلک فعال است و پذیرش دارد اما با توجه به وضعیت کشور افغانستان و شرایط ناپایدار سیاسی و امنیتی این کشور، خود تجار افغان هم نسبت به ورود کالا به این کشور راغب نیستند.
هدایتی تاکید کرد: هرچند مرز میلک در حال حاضر فعال است اما به گونه‌ای نیست که کامیون‌های مرزهای ماهیرود و دوغارون به این مرز منتقل شوند و از طریق گمرک میلک به افغانستان تردد داشته باشند.