اجرای قانون «حذف مالیات بر ارزش‌افزوده» طلا از ۶ ماه آینده

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قانون جدید مالیات برارزش افزوده و حذف مالیات از اصل طلا هفته گذشته ابلاغ شد، اما اجرای آن بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی به ۶ ماه آینده موکول شده است.


رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قانون جدید مالیات برارزش افزوده و حذف مالیات از اصل طلا هفته گذشته ابلاغ شد، اما اجرای آن  بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی به ۶ ماه آینده موکول شده است.
به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر خبر حذف مالیات بر ارزش افزوده در فضای مجازی منتشر شد و به خریداران تاکید می‌شد که هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشند.   
رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران زمان اجرای این قانون را براساس اعلام مسئولین سازمان امور مالیاتی دی‌ ماه سال جاری عنوان کرد.
«ابراهیم محمد ولی»  افزود: با وجود نهایی شدن قانون جدید مالیات برارزش افزوده و ابلاغ آن در هفته گذشته  توسط رئیس جمهوری، این قانون تا ایجاد بسترهای لازم توسط سازمان امور مالیاتی و اجرایی شدن، قانون قبلی همانند گذشته لازم الاجراست.
وی با توجه به انتشار خبر ممنوعیت دریافت مالیات برارزش افزوده طلا در برخی از رسانه ها و فضای مجازی خاطرنشان کرد: صنف طلا و جواهر از همه بیشتر برای حذف مالیات از اصل طلا مشتاق است، اما تا اجرایی شدن این قانون توسط نهادهای ذیربط و ابلاغ به طلافروشان، متاسفانه قانون قبلی باید اجرا شود. لذا پیش بینی می شود تا ۶ ماه آینده معاملات طلا با همان قانون قبلی اجرا شود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: این صنف با توجه به اشکالاتی که در این قانون بود برای اصلاح مالیات برارزش افزوده بیش از ۱۰ سال تلاش کرد و با مسئولین مختلف کشور در رده های مختلف
دیدار و گفت و گو کرد تا این صنف را از رکود و ورشکستگی اجرای ناقص این قانون نجات دهد.
وی تاکید کرد: در این مدت با اجرای این قانون و دریافت ۹ درصد مالیات برارزش افزوده از کل طلا، قیمت تمام شده برای خریدار طلا بالا رفت و تقاضا برای خرید، کاهش و رکود بی سابقه‌ای صنف و صنعت طلا و جواهر را فرا گرفت که موجب تعطیلی بخش وسیعی از تولیدکنندگان و فروشندگان این حوزه شد.
محمدولی اظهار امیدواری کرد: اجرایی شدن این قانون سرآغاز فصل جدیدی برای رشد و ارتقاء صنعت کهن طلا و جواهر در کشور شده و زمینه توسعه و پیشرفت تولید و صادرات را به دنبال داشته باشد.