مراقب سرمایه های وطنی باشیم

فدراسیون فوتبال در آستانه همکاری و عقد قرارداد با مهدی مهدوی کیا، کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان برای هدایت تیم امید قرار گرفته است.

فدراسیون فوتبال در آستانه همکاری و عقد قرارداد با مهدی مهدوی کیا، کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان برای هدایت تیم امید قرار گرفته است.
 این مسئله در وهله اول مسرت بخش و خوشحال کننده است که یکی از سرمایه ها و افتخارات فوتبال ایران به جرگه مربیان داخل کشور می پیوندد؛ آن هم فردی که با حضور طولانی مدت در فوتبال اروپا از تجربه قابل توجهی برخوردار است.
 اما باید توجه کرد که این حضور روی نیمکت تیم ملی امید
ریسک های بزرگی به همراه دارد و ستاره ای چون مهدوی کیا هم از اثرات و تبعات آن در امان نخواهد بود.
قبلا هم مشاهده شد نفراتی چون استیلی و مجیدی که از محبوبیت و شهرت قابل توجهی هم برخوردار بودند نتوانستند در تیم امید به موفقیت برسند و مشاهده کردیم که چگونه به وجهه و حیثیت آنها لطمه وارد شد.
بنابراین باید این نکته را در نظر گرفت که صرف حضور ستاره ها روی نیمکت دردی را از فوتبال ما دوا نخواهد کرد. واقعیت این است که فوتبال ما 45 سال در رسیدن به المپیک ناکام بوده و نتوانسته به این تورنمنت صعود کند.
 بنابراین بیش از آنکه نیاز به نمایش های رسانه ای مدیران با بهره گرفتن از ستاره ها داشته باشیم، نیاز به تشکیل ساختار درست و همچنین حمایت های کافی برای شکستن این طلسم طولانی مدت و کسب موفقیت داریم.
ایجاد نیازها و امکانات سخت افزاری چون زمین تمرین مناسب و  پشتیبانی مالی مناسب از این تیم، هموار کننده مسیر صعود به المپیک است. ایجاد بسترهای لازم و ضروری برای موفقیت بسیار مهم تر از استخدام ستاره های پر آوازه است.
 فراموش نکنیم که مهدی مهدوی کیا یکی از بزرگترین سرمایه های فوتبال ماست و حیف است که شخصیت بزرگ او با این نوع انتخاب ها در معرض خطر قرار گیرد. هم به دلیل عدم تجربه او در عرصه سرمربیگری و هم به دلیل بی توجهی هایی که به تیم امید ایران
می شود امکان دارد که با ناکامی احتمالی و عدم نتیجه گیری، این سرمایه وطنی به راحتی سوزانده شود.
منطق ایجاب می کند که یک مربی سلسله مراتب را طی کند و پس از چند سال فعالیت و کسب تجربه آماده قبول مسئولیت های بزرگ تر شود.
 در فوتبال ایران عرصه های مختلفی برای ساخته شدن، آبدیده شدن و پرورش این دست از ستاره ها وجود دارد و  نباید با انتخاب های عجولانه عمر مربیگری این افراد را کم کرد.
 امیدواریم مسئولان و متولیان فدراسیون فوتبال مراقب سرمایه های ملی باشند تا بتوان در جایگاه و موعد مناسب از دانش و تجربه آنها استفاده کرد.