بازرسی ویژه ،ظرف سه هفته مشکلات مردم در مراکز قضایی را احصا و راه‌حل ارائه کند

۱۰ دستور مهم حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در اولین جلسه شورای عالی قوه قضاییه:

رئیس دستگاه قضاء با صدور ده دستور مهم به معاونین و مسئولان عالی قضائی کشور در اولین جلسه شورای عالی قوه قضائیه، بر ادامه مسیر تحول با رویکرد «تحول و تعالی» این دستگاه تاکید کرد.

بازرسی ویژه ،ظرف سه هفته مشکلات مردم در مراکز قضایی را احصا و راه‌حل ارائه کند

رئیس دستگاه قضاء با صدور ده دستور مهم به معاونین و مسئولان عالی قضائی کشور در اولین جلسه شورای عالی قوه قضائیه، بر ادامه مسیر تحول با رویکرد «تحول و تعالی» این دستگاه تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در اولین جلسه شورای عالی قوه قضاییه پس از انتصابش به ریاست دستگاه قضاء که  برگزار شد، از مقام معظم رهبری به خاطر عنایتی که به قوه قضاییه داشته و دارند و اعتماد و حسن ظنّ ایشان نسبت به خود، تشکر کرد.
رئیس قوه قضاییه همچنین از خانواده شهدا و ایثارگران و مدیران و کارکنان دستگاه قضا و مسئولان لشکری و کشوری که با حضور در دفتر کار وی یا ارسال پیام و تماس، نسبت به وی ابراز لطف و محبت داشتند، قدردانی کرد.
 آیت‌الله رئیسی همه توان خود را در جهت خدمت به انقلاب و مردم و دستگاه قضایی به کار بردند
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سخنان خود با تقدیر از زحمات و تلاش‌های
 آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه طی همه سال‌های بعد از انقلاب به ویژه در دو سال اخیر گفت: آیت‌الله رئیسی حقیقتا همه توان خود را در جهت خدمت به انقلاب و مردم و دستگاه قضایی به کار بردند و توفیقات خوبی داشتند که امیدواریم در مسئولیت جدید اداره قوه مجریه نیز موفق باشند.
 همه همکاران در دوره تحول و تعالی توفیقات گذشته را با جدیت بیشتری ادامه دهند
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاش‌های همه همکاران مجموعه قضایی اظهار داشت: قاطبه همکاران ما متدین، دلسوز، خیرخواه، مسئولیت پذیر، خدوم و تلاشگر هستند و تمام همّ آن‌ها این بوده و هست که برای تحول در قوه قضاییه حرکت کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: از همه همکاران انتظار داریم که دست به دست هم دهند تا دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی توفیقات گذشته را با جدیت بیشتری ادامه دهد و منشا
خدمت رسانی بهتر به مردم باشد.
 ظرف سه هفته مشکلات کارکنان دستگاه قضا احصا شود
رئیس قوه قضاییه در ادامه به ارائه ده دستور خطاب به معاونین و مسئولان عالی قضایی در جهت بهبود عملکرد قوه قضاییه در خدمت‌رسانی به مردم پرداخت و از معاونت منابع انسانی خواست که با همکاری معاونت‌های مالی و پشتیبانی و مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و سایر بخش‌ها ظرف سه هفته مشکلات کارکنان دستگاه قضا را احصاء و راهکار‌های پیشنهادی خود برای حل این مشکلات را همراه با یک زمانبندی مشخص ارائه دهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: کار همکاران دستگاه قضایی دشوار است و در کنار سختی کار، مشکلات اداری نیز وجود دارد که باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا این مشکلات چه از لحاظ استخدامی و اداری و چه از لحاظ رفاهی و معیشتی برطرف شده یا به حداقل برسد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به مشکلات مراجعان به دستگاه قضا اظهار داشت: مردم ما در طول ۴۲ سال گذشته امتحان خود را به خوبی پس دادند و ما مدیون آن‌ها خصوصا کسانی هستیم که در راه اسلام و قرآن و انقلاب از جان و مال و آبروی خود گذشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: حل برخی از مشکلات مردم در حوزه اختیارات و وظایف مجلس و دولت است، اما بخشی از این مشکلات مربوط به دستگاه قضا می‌شود که ما وظیفه داریم با حل این مشکلات، صادقانه و بی‌منت به مردم خدمات ارائه دهیم.
 بازرسی ویژه ظرف سه هفته مشکلات مردم در مراکز قضایی را احصا و راه‌حل ارائه کند
رئیس قوه قضاییه به بازرسی ویژه ماموریت داد که ظرف حداکثر سه هفته با همکاری دادستان انتظامی قضات و دیگر بخش‌ها از جمله سازمان زندان‌ها، سازمان ثبت و بازرسی کل کشور، مشکلات مراجعین به دستگاه قضا را احصاء و همراه با راه حل و زمانبندی مشخص برای اقدام لازم ارائه کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این زمینه به ذکر دو نمونه از مشکلات مردم پرداخت و گفت: یکی از مشکلات این است که برخی از مردم نمی‌دانند وقتی مشکل قضایی دارند باید به کجا مراجعه کنند و وقتی مراجعه می‌کنند نیز با مشکلات دیگری مواجه می‌شوند.وی همچنین یکی دیگر از مشکلات را دستگیری یک فرد بدون اطلاع به خانواده وی عنوان کرد و گفت که شاید چند ساعت بازداشت یک فرد برای ما عادی باشد، اما حتما بی اطلاعی خانواده او، برای اطرافیانش نگرانی ایجاد می‌کند که این مسئله باید برطرف شود.