۱۵۵ هزار خانه روستایی خوزستان بیمه برکت شدند

در برابر حوادث طبیعی و به مدت یک‌سال؛

۱۵۵ هزار خانه روستایی خوزستان بیمه برکت شدند

۱۵۵ هزار خانه روستایی خوزستان بیمه برکت شدند

155 هزار خانه روستایی در استان خوزستان  زیر چتر حمایتی بیمه برکت ستاد اجرایی  فرمان امام(ره) قرار گرفتند.
به گزارش آفرينش به نقل از بنياد بركت، مدیرعامل بنیاد برکت ضمن بیان این مطلب افزود: 155 هزار باب منزل مسکونی در روستاهای استان خوزستان تحت پوشش بیمه حوادث برکت شامل آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله، آتشفشان، طغیان آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی قرار گرفته‌اند.
امیرحسین مدنی خاطرنشان کرد: در صورت وقوع هر یک از این حوادث، به هر بیمه شده
200 میلیون ریال خسارت پرداخت خواهد شد.
وی مدت این بیمه‌نامه را یکسال اعلام کرد و افزود: شرکت بیمه برکت وابسته به بنیاد برکت با هدف توسعه فرهنگ بیمه‌ای در مناطق روستایی و محروم و ایجاد چتر حمایتی برای ساکنان آسیب‌پذیر این مناطق ضمن هماهنگی‌های لازم با استانداری خوزستان و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، نسبت به بیمه آتش‌سوزی و حوادث طبیعی منازل مسکونی روستایی این استان اقدام نموده است.
مدنی یادآور شد: بیمه برکت پیش از این نیز تجربیات موفقی در پوشش بیمه‌ای منازل مسکونی استان‌های مختلف کشور داشته است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد نیز
 با توجه به رسالت و ماموریت‌های خود و جهت تسهیل در اجرایی شدن این موضوع مهم در پرداخت حق بیمه بیمه‌نامه‌های صادره با استانداری خوزستان مشارکت نموده است.
وی تصریح کرد: تا به امروز منازل یک‌میلیون و 350 هزار خانه روستایی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و دیگر حوادث قرار گرفته است.
مدنی درباره فعالیت‌های بنیاد برکت در بیمه خانه‌های روستایی در سال‌های گذشته گفت: برای نمونه، سال گذشته منازل همه 721 روستای استان خراسان شمالی مشتمل بر 80 هزار خانه با مشارکت استانداری بیمه حوادث شد و بر این اساس، تمام خانوارهای آسیب‌دیده تا سقف 200 میلیون ریال جهت جبران خسارت و بازسازی منازل به شکل بلاعوض دریافت خواهند کرد.