ورود یک میلیون دوز واکسن کرونا از ژاپن به تهران

گمرک اعلام کرد؛

معاون فنی گمرک ایران گفت: دومین محموله از واکسن آسترازنکا اهدایی از طرف کشور ژاپن به ایران، ساعت ۴ صبح (۸ مرداد ۱۴۰۰) وارد کشور شد.


معاون فنی گمرک ایران گفت: دومین محموله از واکسن آسترازنکا اهدایی از طرف کشور ژاپن به ایران، ساعت ۴ صبح (۸ مرداد ۱۴۰۰) وارد کشور شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی اعلام کرد: دومین محموله از واکسن آسترازنکا اهدایی از طرف کشور ژاپن به ایران، وارد کشور شد.
وی افزود: این محموله بیش از یک میلیون دوز (۱،۰۹۸،۳۰۰) بوده که با هماهنگی وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه وارد فرودگاه
امام خمینی (ره) شده و تشریفات گمرکی آن توسط گمرک، در حداقل زمان ممکن و در پای پرواز انجام و تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شد.

افزایش ۲۵ درصدی مستمری بازنشستگان روستایی
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان از افزایش ۲۵ درصدی مستمری بازنشستگان این صندوق خبر داد.
به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، علی عباسی گفت: این افزایش از ابتدای سال جاری به حساب مستمری بگیران واریز شده است.
وی با بیان این که عضویت در بیمه اجتماعی روستاییان اختیاری است، افزود: میزان حق بیمه پرداختی در این صندوق در هشت سطح درآمدی تعریف شده و از ۳۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در سال است که بیمه شدگان همین مبالغ را نیز می‌توانند در چند قسط پرداخت کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: شرط اولیه‌ی عضویت در این صندوق، داشتن سن بالای
 ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال است. به گفته عباسی در این بیمه، دولت به عنوان کارفرما، سهم ۱۰ درصدی حق بیمه مشمولان را تقبل کرده و فقط پرداخت پنج درصد حق بیمه بر عهده‌ی بیمه گذار است.