نقاط ضعف زیادی داریم

منصور ابراهیم‌ زاده کارشناس فوتبال :

نقاط ضعف زیادی داریم

نقاط ضعف زیادی داریم

 

منصور ابراهیم ‌زاده سرمربی سابق تیم‌های ذوب آهن، نفت، راه آهن، پیکان، مس کرمان و سپاهان در مورد بازی ایران مقابل سوریه گفت : همیشه بازی‌های اول خیلی سخت است؛ به‌خصوص وقتی با تیمی مثل سوریه بازی می‌کنید که لژیونر کم دارد و بیشتر نفرات خود را در کنار هم داشته و با هم تمرین کرده‌اند.
وی افزود: در رابطه با تیم ملی کشورمان باید بگویم لژیونرها با تاخیر به بقیه نفرات اضافه شدند و در ترکیب اصلی به‌جز امیری و سرلک بقیه لژیونرها بودند که بازی کردند. به همین دلیل هماهنگ کردن لژیونرها در این فرصت اندک کار را سخت می‌کند. طبیعی بود که حریف در شروع بازی دل به ضدحمله ببندد و بیشتر از دروازه خود دفاع کند تا گلی دریافت نکند.
وی اضافه کرد : سرمربی سوریه به خوبی می‌دانست که تیم ایران با توجه به بازیکنان سرعتی که در اختیار دارد و با توجه به پرتاب‌های بلند بیرانوند در ضدحمله فوق‌العاده است به همین دلیل از زمین خود و از یک سوم دفاعی خود، به دفاع کردن ‌پرداخت. در همان زمان‌ها نیز تفکر ضدحمله را داشت. ما در چنین شرایطی باید از کناره‌های زمین استفاده می‌کردیم و این اتفاق هم رخ داد اما نتوانستیم خطر جدی روی دروازه سوریه خلق کنیم؛ به‌جز آن توپ ارسالی که برای طارمی فرستاده شد و او نیز رو به عقب برای قلی‌زاده مهیا کرد که شلیک سرضرب این بازیکن را دروازه‌بان سوریه مهار کرد.
وی تاکید کرد: در نیمه دوم با توجه به تغییراتی که بوجود آمد و تحرک بیشتری در سمت راست نسبت به نیمه اول دیده شد و در یکی از همین حرکت‌هایی که از کناره‌های زمین داشتیم با شوت علیرضا جهانبخش و دفع ناقص مدافع حریف به گل رسیدیم. بعد از گل روند بازی شکل دیگری گرفت و سوریه‌ای‌ها کمی رو به جلو آمدند و به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند و از آن باحوصله بازی کردن و حتی وقت تلف کردن‌های نیمه اول‌شان دور شدند. اگر چه ما این بازی را بردیم اما در چنین شرایطی مانند بعد از دریافت گل، سوریه‌ای‌ها که به جلو آمدند تیم ما آسیب‌پذیر است و خیلی باید مراقب باشیم.اشتباه‌های زیادی داشتیم و درصد پاس‌های اشتباه ما زیاد بود و حتی میزان خطاهایی که انجام دادیم خیلی زیاد بود و دیدید سه بازیکن ما اخطار گرفتند و این خطرناک است.
هنوز شکل سازمانی ما به‌خصوص در بخش دفاعی کامل نشده و امیدوارم کادر فنی تیم ملی ما تا پیش از بازی با عراق روی نقاط ضعف کار کنند تا شرایط بهتری را شاهد باشیم. آرزوی موفقیت برای تیم ملی را دارم.