عراق ، سوریه نیست

محمد توانایی پیشکسوت فوتبال :

محمد توانایی پیشکسوت فوتبال : عراق ، سوریه نیست

محمد توانایی پیشکسوت فوتبال در باره دیدار ایران و سوریه گفت : بازی اول بسیار سخت و مهم است. چون در بازی‌های بعدی یک تیم تاثیرگذار است و این سختی برای تمام تیم‌ها وجود دارد؛ کره‌جنوبی مقابل عراق متوقف شد، امارات هم در برابر لبنان به تساوی رسید و این نشان‌دهنده استرس و آماده نبودن ذهنی تیم‌هاست.
اگر بخواهم درباره مسائل فنی سوریه صحبت کنم، آن‌ها با یک هدف مشخص به میدان آمده بودند و آن گرفتن حداقل امتیاز بود و تقریباً در نیمه اول به خواسته خود رسیدند و حتی در ضدحمله هم خطرناک ظاهر شدند. البته فراموش نکنید دلیل موفقیت سوریه در نیمه اول به درست آرایش نشدن تیم ملی ما برمی‌گشت.
وی افزود: در بین دو نیمه مربیان متوجه اشتباه‌های خود شدند و تغییراتی را در تیم ایجاد کردند و به گل هم رسیدند. با یک جابه‌جایی مهره‌ها تا پیش از به ثمر رسیدن گل، بازی در اختیار ما بود. به عقیده من، امیری باید سر جای خود بازی کند چون تاثیر بیشتری دارد تا این‌که در نقش مدافع چپ به میدان برود. آنچه اهمیت داشت کسب ۳ امتیاز بازی بود که به آن
 رسیدیم.
توانایی خاطرنشان کرد: نباید واقعیت‌ها را پنهان کرد؛ این بازی کیفیت لازم را نداشت؛ برای موفقیت چیزی که اهمیت زیادی دارد، سازماندهی یک تیم است؛ امروزه ثابت شده در آسیا تیم ما جزو یکی از بهترین‌های این قاره است؛ از نظر داشتن لژیونر بعد از ژاپن و کره تیم سوم هستیم.
اشتباهی که در آینده، ضربه جبران‌ناپذیری به ما خواهد زد این‌که فکر می‌کنم چون بیشتر تیم ما را لژیونرها تشکیل می‌دهند، پس نیاز به بازی تدارکاتی نیست. در واقع بازی با سوریه برای ما مثل یک بازی تدارکاتی شد که به هیچ عنوان برای فوتبال ما خوب نیست. ما برای هر کاری باید سازماندهی داشته باشیم، تدارکات خوب داشته باشیم و اگر نتوانیم این کار را درست انجام دهیم بدون تردید در آینده دچار مشکل خواهیم
 شد.
وی افزود: شما فکر نکنید عراق اتفاقی با کره مساوی کرد؛ کره‌ هم مثل ما بازی تدارکاتی نداشت اما عراق برعکس ما و کره، چند دیدار تدارکاتی حتی با تیم‌های ضعیف اروپایی انجام داد.