آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های عجب‌شیر

مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر از آغاز برداشت انگور در ۷۹۲ هکتار از تاکستان‌ این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر از آغاز برداشت انگور در ۷۹۲ هکتار از تاکستان‌ این شهرستان خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اسلامی  مدیر
جهاد کشاورزی عجب‌شیر در آیین برداشت انگور گفت: برداشت انگور در
 ۷۹۲ هکتار از تاکستان‌های این شهرستان آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود امسال ۶ هزار و ۶۵۰ تن از این محصول تولید شود که علاوه بر بازار مصرف شهرستان در بازار شهر‌های همجوار نیز عرضه خواهد شد.
اسلامی در یکی از تاکستان‌های بخش قلعه‌چای شهرستان عجب شیر، افزود: این شهرستان از نظر سطح زیر کشت انگور و همچنین تولید بعد از شهرستان‌های ملکان، بناب و مراغه در رتبه چهارم استانی قرار دارد و متوسط تولید این محصول در باغ‌های سنتی آن ۱۲ تن در هکتار و در باغ‌های روسیمی تا ۱۶ تن در هکتار است.
او بیشترین سطح کشت انگور در عجب‌شیر را مربوط به گونه بیدانه سفید عنوان کرد و اظهار داشت: ارقام قزل‌اوزوم، خلیلی، صاحبی و فخری نیز از دیگر گونه‌های انگور این شهرستان است.
مدیر جهاد کشاورزی عجب‌شیر بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان، برداشت این محصول تا اواخر مهرماه ادامه می‌یابد.
اسلامی با اشاره به تولید آبغوره، سرکه سنتی، کشمش و دوشاب در تاکستان‌های شهرستان، خاطر نشان کرد: عرضه محصولات فرآوری شده برای باغداران توجیه اقتصادی بیشتری دارد.او همچنین به خسارت ناشی از سرمازدگی و تگرگ در باغ‌های انگور شهرستان اشاره کرد و گفت:
همه‌ ساله بخش قابل توجهی از محصول انگور این شهرستان بر اثر بلایای طبیعی از بین می‌رود و از این رو نصب دستگاه‌های پیشگیری ضروری به نظر می‌رسد.