ما تیم روز های سخت هستیم

حمید مطهری مربی تیم پرسپولیس:

قرعه کشی لیگ قهرمانان، پرسپولیس را در مقابل الهلال عربستان قرار داد تا پرسپولیسی ها با سخت‌ترین قرعه امسال خود مواجه شوند. این بازی در حالی برگزار خواهد شد که پرسپولیس هیچ بازی رسمی ای نخواهد داشت و همین موضوع کار را برای شاگردان گل‌محمدی سخت می‌کند.


قرعه کشی لیگ قهرمانان، پرسپولیس را در مقابل الهلال عربستان قرار داد تا پرسپولیسی ها با سخت‌ترین قرعه امسال خود مواجه شوند. این بازی در حالی برگزار خواهد شد که پرسپولیس هیچ بازی رسمی ای نخواهد داشت و همین موضوع کار را برای شاگردان گل‌محمدی سخت می‌کند.
در این خصوص حمید مطهری مربی تیم پرسپولیس در باره دیدار با استقلال تاجیکستان و همچنین رویارویی با الهلال عربستان گفت : در بازی با استقلال تاجیکستان باید قبول کرد ، آنها تیمی بودند که از لحاظ سازمان دفاعی منظم کار می‌کردند. نکته اصلی تاکتیکی استقلال، دفاع خوب و انتقال سریع به حمله با نقش آفرینی منوچهر جلیلوف شماره 10 این تیم بود. آنالیزهای ما نشان می‌داد که باید این انتقال را متوقف کنیم و همچنین راه‌های مختلفی را برای حمله روی دروازه استقلال طراحی کردیم.
باتوجه به اینکه زمان خیلی کمی برای آماده سازی داشتیم، سعی کردیم با تغییرات کم شروع کنیم. تلاشمان این بود بازیکنانی را به زمین بفرستیم که تاکتیک‌های تیمی را می‌دانند و با شرایط تیم بیشتر آشنا هستند. به این شکل ریسک را در این بازی کاهش دادیم و فقط یک بازیکن جدید در ترکیب اصلی داشتیم. بازیکنان ما نهایت تلاششان را کردند که خودشان را نشان بدهند و تیم هم به پیروزی برسد.
وی افزود :  الهلال و النصر شرایط میزبانی دارند و همچنین از نظر امکانات و ساختار آنها با تیمهای ایرانی قابل مقایسه نیستند. اما ما ایرانیها مرد روزهای سخت هستیم و نباید فراموش کنیم تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، نباید به قرعه نگاه کند. باید انقدر جنگجو و مبارز باشیم که هر حریفی را شکست دهیم و قهرمان شویم. الان واقعیت این است که در سطح قاره آسیا همه تیمها از ما می‌ترسند. اما آنالیزی که ما از الهلال داریم نشان میدهد الهلال تاکتیک محور نیست و بازیکن محور است و بیش از حد به پریرا، مارگا و گومیس اتکا دارد. آنها متکی به ستاره هستند و ما باید تلاش کنیم تا این بازیکنان را کنترل کنیم و با دفاع تیمی خوب، اجازه ندهیم آنها در یک لحظه کارشان را انجام دهند. باید به بازیکنان آنها نزدیک باشیم و نگذاریم بعد از کنترل توپ کارشان را کنند. هدف ما این خواهد بود که تاکتیک تیمی خودمان را به الهلال دیکته کنیم و بازی مالکانه و هوشمندانه را به نمایش بگذاریم. می‌دانم سخت است اما کار نشد ندارد و ما به بچه‌های خودمان ایمان داریم. اگر آنها ستاره‌های زیادی دارند و درباره اش صحبت می‌کنند، ما یک ستاره داریم؛ آنهم پرسپولیس است که در مقابل الهلال می‌تواند هر کاری کند.
وی در پایان اضافه کرد : شما می‌بینید که با زحمات کل تیم و بازیکنان، این درآمد از پاداش آسیایی برای باشگاه ایجاد شده. درست است که این پول بلوکه است و به صورت ناجوانمردانه در اختیار باشگاه قرار نمی‌گیرد اما به هر حال بسیار اهمیت دارد. گروهی که اینطور آمده درآمدزایی کرده، حقش بسیار بیشتر است.