جنگ نابرابر؛ پرسپولیس تنها تیم بدون مسابقه

تیم فوتبال پرسپولیس در جمع هشت تیم حاضر در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تنها تیمی است که تا زمان حضور در این دیدار حساس، مسابقات لیگ داخلی‌اش برگزار نمی‌شود.


تیم فوتبال پرسپولیس در جمع هشت تیم حاضر در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تنها تیمی است که تا زمان حضور در این دیدار حساس، مسابقات لیگ داخلی‌اش برگزار نمی‌شود.
در دور یک هشتم نهایی استقلال و تراکتور مقابل رقبای عربستانی‌ خود شکست خورده و از گردونه مسابقات کنار رفتند. یکی از اصلی‌ترین دلایل حذف آنها، این بود که در جریان مسابقات نبوده و بازیکنان در اوج ناهماهنگی به میدان رفتند. این مشکل می‌توانست گریبانگیر پرسپولیس هم بشود اما حفظ اسکلت تیمی برای تیم پرسپولیس نجات‌بخش بود.
حالا در مرحله یک چهارم نهایی اما کار پیچیده‌تر و دشوارتر شده است. تیم‌ الهلال از امتیاز میزبانی برخوردار است و همچنان پرسپولیس با یک مشکل بزرگ و نبودن در شرایط مسابقه دست و پنجه نرم می‌کند. شاید بتوان با بازی دوستانه تا حدی این مشکل را برطرف کرد اما شرایط بازی تدارکاتی با دیدار رسمی یکسان نیست. پرسپولیس تنها تیم حاضر در این مرحله از مسابقات در هر دو منطقه شرق و غرب است که درگیر لیگ کشورش نیست.
فصل جدید لیگ حرفه‌ای عربستان در هفته پنجم به سر می‌برد و بدون شک الهلال و النصر برای ماه بعد با آمادگی بسیار بیشتری روانه میدان می‌شوند.
الوحده امارات دیگر تیم حاضر در منطقه غرب آسیا به شمار می‌رود. لیگ امارات موسوم به ADNOC نیز هفته چهارم خود را پشت سر می‌گذارد و تیم الوحده هم نسبت به چیزی که حالا دیدیم تیم بهتری خواهد شد.
در سمت شرق وضعیت بسیار متفاوت است. AFC مانند همیشه تقویمش مطابق با تقویم لیگ‌های شرق آسیایی است و یکی از مهمترین دلایلی که شرق آسیایی‌ها در لیگ قهرمانان نمایش بهتری دارند همین مساله است. سه تیم کره‌ای در یک چهارم حضور دارند و مسابقات کِی‌لیگ نیز به هفته سی‌اُم رسیده و تیم‌های حاضر در این کشور در اوج آمادگی به سر می‌برند. لیگ ژاپن هم به پیک حساسیت خود رسیده و تیم ناگویا گرامپوس با فرم بسیار خوب راهی کشور کره جنوبی خواهد شد.
لیگ ایران اما طبق پیش‌بینی‌ها اواخر مهرماه آغاز خواهد شد. یعنی باید امیدوار باشیم پرسپولیس به فینال صعود کند تا حداقل در دیدار پایانی در کوران مسابقات قرار گرفته باشد. ولی در دیدارهای یک چهارم و نیمه‌نهایی، شرایط نابرابری بین پرسپولیس و هفت تیم دیگر برقرار است.