تیم ملی و دو گروه متفاوت

تیم ملی فوتبال کشورمان طی روزهای ۱۵ و ۲۰ مهر در مرحله انتخابی جام جهانی دو بازی حساس مقابل تیم های امارات و کره جنوبی برگزار خواهد کرد.

تیم ملی و دو گروه متفاوت

تیم ملی فوتبال کشورمان طی روزهای 15 و 20 مهر در مرحله انتخابی جام جهانی دو بازی حساس مقابل تیم های امارات و کره جنوبی برگزار خواهد کرد.
تیم ملی تا به امروز دو بازی در برابر سوریه و عراق برگزار کرده که سوریه را با یک گل و عراق را با 3 گل شکست داده است . به ثمر رساندن 4 گل در 2 بازی عملکرد و آمار خوبی از طرف خط حمله تیم ملی است ، از طرف دیگر بسته ماندن دروازه تیم ملی هم باید نشان از قدرت خط دفاعی داشته باشد، اما باید بررسی کرد و دید که آیا در خط دفاعی از انسجام لازم برخوردار هستیم .
همانگونه که گفته شد ، وضعیت خط حمله تیم ملی خیلی خوب است. مهدی طارمی این روزها در اوج دوران بازیگری خود قرار دارد و به راحتی دروازه هر تیمی را باز می کند ،  کریم انصاری‌فرد در آ.ا.ک آتن شرایط خوبی دارد و در فصل جدید هم پایش به گلزنی باز شده است. مهدی ترابی مثل همیشه عالی است ، وحید امیری در بهترین فرم ممکن است  ، مهدی قائدی در الاهلی شرایط خوبی دارد و اعتمادبه‌نفس کافی را پیدا کرده است. علیرضا جهانبخش در فاینورد آماده است و خوب بازی  می‌کند، او در دو مسابقه نخست تیم ملی هم ستاره تیم ملی بوده و دو گل خوب زده است. شرایط علی قلی‌زاده در شارلروا کمی فراز و نشیب داشته ، او برابر خنت گل زد و اخراج شد اما بعدا در بازی با میشلن طعم نیمکت‌نشینی را هم چشید. با این حال اگر لازم باشد، قلی‌زاده توانایی کمک به تیم ملی را دارد.
اما در خط دفاعی ، شرایط بازیکنان به اندازه خط حمله خوب نیست.
علیرضا بیرانوند که در آنتورپ نیمکت نشین بود، در بواویشتا هم مدت زمان قابل توجهی روی نیمکت نشست. البته او هفته گذشته سرانجام توانست نخستین بازی لیگی‌اش را برای تیم پرتغالی انجام بدهد اما همچنان موقعیت باشگاهی بیرانوند، تناسبی با جایگاه ملی او ندارد. هر چند خوشبختانه بیرانوند در دو بازی نخست تیم ملی نشان داد این شرایط در روحیه او تأثیر چندانی ندارد. در قلب خط دفاع شجاع خلیل‌زاده اخیرا مرتکب اشتباهات عجیب و غریبی در مسابقات الریان شده است. او در بازی با ام‌صلال با یک کنترل بسیار بد باعث به ثمر رسیدن گل اول تیم حریف شد و مقابل السد هم دو اشتباه مرگبار دیگر داشت که هر دو منجر به فروپاشی دروازه الریان شد. در سال‌های گذشته به یاد نداریم که شجاع خلیل‌زاده را این همه پراشتباه دیده باشیم.
در سمت راست خط دفاعی صادق محرمی بار دیگر در دیناموزاگرب نیمکت‌نشین شده است. این شرایط در چهارمین فصل حضور صادق محرمی در کرواسی چندان قابل‌ قبول نیست و حتی شایعاتی در مورد احتمال بازگشت او به ایران منتشر شده است. در میانه میدان هم کمی نگرانی داریم. وضعیت احمد نوراللهی در الاهلی روبه‌راه نیست. او شرایط دشواری را پشت سر می‌گذارد؛ در حدی که بعضی‌ها در فرضیه‌ای عجیب از نیمکت‌نشینی و تعویض‌شدن‌های نورااللهی به‌ عنوان سناریوی اماراتی‌ها علیه ایران در آستانه بازی دو تیم یاد می‌کنند! شرایط سعید عزت‌اللهی هم زیاد جالب نیست و او در مسابقات وایله بلدکلوب دانمارک، هر از گاهی طعم نیمکت‌نشینی را می‌چشد. این هفته هم که سعید عزت‌اللهی فیکس بود، آنها شش گل خوردند و با اقتدار به قعرنشینی در لیگ دانمارک ادامه دادند! کنعانی زادگان هم امروز آن روحیه لازم را ندارد ، با همه این ها امیدوار هستیم عناصر دفاعی تیم ملی هم مثل نفرات هجومی در تیم‌های باشگاهی خود بهترین شرایط ممکن را داشته باشند تا با بهترین شرایط در خدمت تیم ملی قرار بگیرند .