تجلیل از آتش نشانان شهرداری هشتگرد

طی مراسمی باشکوهی با حضور فرماندار ساوجبلاغ ، سرپرست شهرداری ، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین شهرستان از آتش نشانان شهرداری هشتگرد تجلیل شد .

تجلیل از آتش نشانان شهرداری هشتگرد

ساجبلاغ-سیروس رنجبرکهن
طی مراسمی  باشکوهی با حضور فرماندار ساوجبلاغ ، سرپرست شهرداری ، رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین شهرستان از  آتش نشانان شهرداری هشتگرد تجلیل شد .
مهندس امینی سرپرست شهرداری هشتگرد با تبریک روز آتش نشانی و خدمات ایمنی ، حضور مسئولین شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر را موجب دلگرمی آتش‌نشانان دانست و گفت:شغل آتش نشانی یکی از مشاغل حساس می‏باشد که از یک سو وجود امکانات ، تجهیزات و آموزش‌های مقدماتی و حرفه ای و از سوی دیگر روحیه خدمت رسانی از جمله نکات مهم در این شغل است و بی شک حضور مسئولین در ایستگاه‌های آتش‌نشانی می‌تواند موجب افزایش روحیه و انگیزه این قشر زحمتکش باشد.
وی در تشریح امکانات و تجهیزات آتش نشانی هشتگرد گفت:خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در
 سنوات گذشته تجهیزات و نیروی انسانی آتش‌نشانی این شهر از وضعیت نسبتاً مناسبی برخوردار است به طوری که آتش نشانان مجرب این شهرداری علاوه بر انجام مأموریت‌های محوله در سطح شهر و رسیدگی به تصادفات بزرگراه ، به شهرهای دیگر نیز یاری می‌رساند و در زمینه آموزش‌های شهروندی نیز توانسته اند اقدامات خوب و شایسته ارائه دهند .
امینی افزود:در حال حاضر در سه ایستگاه آتش نشانی شهرداری هشتگرد، ۴ دستگاه خودروی اطفاء حریق ،
 ۱ دستگاه خودروی امداد و نجات ، سری کامل ادوات نجات چاه و نجات جاده‌ای ، تجهیزات جمع‌آوری مایعات ، نشتی گیر مخازن حمل مایعات ، پمپ پرتابل آتش‌نشانی و موتورهای برق تک فاز و سه فاز موجود است و با به کارگیری ۳۴ نفر نیروی انسانی در یک ساله اخیر ۴۶۹ عملیات که شامل ۲۵۰ عملیات امداد و نجات و ۲۱۹ عملیات اطفاء حریق بوده است توسط این واحد رسیدگی شده و با بررسی های
 انجام شده ۲۲۱ مورد از از عملیات های انجام شده درون شهری و ۲۴۸ مورد آن برون شهری بوده است .
مهندس مهرور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ نیز در این مراسم با ایراد سخنانی در خصوص اهمیت توجه
به مدیریت بحران در شهرها اشاره کرد و گفت:با توجه به وقوع بحران‏های مختلف در سال‌های اخیر از جمله زلزله و سیل و ... نیاز است تا شهرداری‏ها به عنوان متولیان شهرها آمادگی لازم را برای وقوع حوادث داشته باشند و در زمان مورد نیاز به صورت منسجم و سازماندهی شده وارد عمل شوند.
وی افزود:از جمله موارد مهم ، توجه به نیازهای آتش‌نشانان و امنیت شغلی آنها می‏باشد و با توجه به امکانات موجود ، برگزاری مانورهای آمادگی از جمله الزامات می‏باشد تا علاوه بر القاء احساس و آرامش به شهروندان ، آمادگی نیروهای امدادی بررسی و نقاط ضعف آن رفع گردد.
فرماندار ساوجبلاغ از اقدام سرپرست شهرداری و اعضای شورا در تجلیل از آتش نشانان شهر تقدیر نمود و در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تکمیل ایستگاه آتش‏نشانی شهرک ینگی امام اشاره کرد و با توجه به اینکه بخش اعظمی از عملیات احداث ایستگاه آتش نشانی این شهرک انجام شده خواستار پیگیری جهت تکمیل پروژه و نیز تهیه تجهیزات شد و اظهار امیدواری کرد در سال جاری این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.
در این مراسم مهندس افشاری رئیس و مهندس کاشف نایب
 رئیس شورای  اسلامی شهر هشتگرد نیز درخصوص  اهمیت آموزش‏های شهروندی در کاهش محسوس حوادث در شهر همچنین الزام  ارتقاء توان آتش نشانان از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات پیشرفته سخنانی ایراد نموده و از همکاری مدیریت شهری هشتگرد جهت تهیه نردبان بلند
آتش نشانی با مسئولین شهرستان ساوجبلاغ اعلام آمادگی نمودند.در پایان مراسم از زحمات سید رضا حسینی رئیس آتش نشانی هشتگرد و دیگر آتش نشانان فداکاری این شهر تقدیر و تشکر شد.