مدارس در چه شرایطی بازگشایی می‌شوند

وزیر بهداشت تشریح کرد؛

وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۷۶ درصد مردم یک دوز واکسن را دریافت کرده اند، گفت: ۴۰ درصد مردم ۲ دوز واکسن را دریافت کرده اند.

مدارس در چه شرایطی بازگشایی می‌شوند

وزیر بهداشت با بیان اینکه تاکنون ۷۶ درصد مردم یک دوز واکسن را دریافت کرده اند، گفت: ۴۰ درصد مردم ۲ دوز واکسن را دریافت کرده اند.
به گزارش  مهر، بهرام عین اللهی،  اظهار داشت: با توجه به تغییر و تحولات این ویروس باید آمادگی لازم را داشته باشیم و وضعیت را مرتب ارزیابی کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به واکسیناسیون زیادی که در دو ماه اخیر انجام شد، توانستیم دفاع بدنی مردم را بالا ببریم.
عین الهی افزود: متأسفانه در برخی از روزهای مرداد، بیش از ۷۰۰ مورد مرگ و میر داشتیم و حدود ۸ هزار نفر در آی سی یو بستری و حدود ۵۰ هزار نفر مبتلا می‌شدند به گونه‌ای که همه تخت‌های بیمارستانی پر می‌شد.وزیر بهداشت با بیان اینکه به میزان واکسیناسیون محدودیت‌ها برداشته می‌شود، گفت: انجام واکسیناسیون در جهت برداشتن محدودیت‌ها است.وی با اشاره به اینکه علاوه بر واکسیناسیون باید ماسک بزنیم و فاصله فیزیکی را رعایت کنیم, گفت:
بر اساس بررسی‌ها، تعداد زیادی از بیماران کرونایی منجر به فوت، کسانی بودند که واکسن نزده بودند.
عین اللهی با تأیید اینکه ۱۰۰ درصد کسانی که در مازندران از بیماری کرونا فوت شدند کسانی بودند که واکسن نزدند، اضافه کرد: پارسال همه کادر پزشکی ما واکسینه شدند قبل از اینکه آنها واکسن بزنند حدود ۲۰۴ نفر از این عزیزان به شهادت رسیدند اما امسال با اینکه ویروس تهاجمی‌تر بود به تعداد انگشتان دست هم شهید سلامت نداشتیم چون واکسن زده بودند.
عین اللهی در پاسخ به این پرسش که آیا کارمندانی که واکسن نزده‌اند باید هر ۷۲ ساعت تست دهند، گفت: این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نیست زیرا قابل انجام نیست.
وی افزود: تا زمانی که به هدف مورد نظر واکسیناسیون نرسیم نباید عادی انگاری کنیم و باید به تدریج محدودیت‌ها را برداریم.
عین اللهی اضافه کرد: آموزش و پرورش در صورتی می‌تواند بازگشایی مدارس را انجام دهد که بیش از
۷۰ درصد ۲ دوز واکسن خود را دریافت کنند.
وی گفت: سرعت واکسیناسیون در آموزش و پرورش خوب است و امیدواریم تا اواخر آبان به هدف اصلی خود برسد و این می‌تواند زمینه بازگشایی مدارس شود.وزیر بهداشت گفت: میزان مرگ و میر در کودکان کم است اما ناقل هستند و این موضوع نگرانی ایجاد می‌کند.